Audi A7 vs Porsche Panamera
مدل اجرایی A7 آخرین نسخهٔ بهروز شده از این خودرو است که با یک ظاهر بهروز شده و اسپرت، همراه با نشاط بیشتر نسبت به A7 Sportback آمده است. فروش مدل قبلی از این آئودی به مدت چهار سال بوده، که در حال حاضر هم با نام تجاری A7 فیس لیفت به فروش میرسد. راهاندازی نسخه فیس لیفت، با چراغهای جدید و پیشرانه دیزلی و البته کارآمد، و همچنین سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک کواترو میباشد که در این آزمون از مدل توربو دیزل S با عملکرد بالا استفاده شده است و به نظر میرسد با هندلینگ اسپرت و چالاکی که دارد، رقیب قدرتمند و اسپرت خود، پورشه پانامرای دیزل را به چالش بکشد.
Audi A7 vs Porsche Panamera
همانند آئودی، پانامرا نیز در اوایل سال جاری بهروزرسانی شده است، و کابین باشکوه آن باعث میشود از نظر راحتی، موقعیت آئودی را در خطر قرار دهد. واژه Porsche MotorSport به این معنی است که یک خودروی با عملکرد بالا را در اختیار دارید که با آن قادر خواهید بود، چه در جادههای پر پیچوخم و چه در بزرگراه با سرعت بالا رانندگی کنید و این کنایه از عملکرد و هندلینگ بالای خودروهای پورشه است.
با این حال، قیمت پانامرا تقریباً 10,000 پوند بالاتر از آئودی A7 است و در اینجا این پرسش به وجود میآید: آیا پورشه از استعدادهای بالایی برخوردار است و توجیه هزینه بالاتر خود را بهاندازه کافی دارد یا خیر؟
Audi A7 vs Porsche Panamera
شاخ به شاخ
صندلیها و محل نشستن
هر دو خودرو از ویژگی کابین جادار برخوردارند، اما فقط آئودی پنج نفره است. با این حال، برآمدگی کف خودرو که ناشی از سیستم انتقال قدرت است باعث میشود که صندلی وسط فقط برای استفاده گاه و بی گاه، مناسب باشد. در مقابل، پورشه بهترین وضعیت صندلی را برای چهار نفر ارائه کرده است که سفت و سخت سرنشینان را در بر میگیرد. هر سرنشین عقب یک صندلی اسپرت و محکم را در اختیار دارد، در حالی که محفظهٔ میلگاردان کوچک و محصور است، جا فنجانیها و سیستم کنترل هوای عقب به خوبی این قسمت را پوشانیدهاند و فضای اسپرت در عین حال مجلل را فراهم آورده اند.
Audi A7 Interior
Porsche Panamera Interior
اسپویلرها بهمنظور حفظ ظاهر لوکس و پر زرقوبرق خود در عین بهبود وضعیت آئرودینامیک بدنه، هر دو خودرو از اسپویلرهای عقب فعال بهره میبرند که به زیبایی در بدنه مخفی میشوند. در آئودی این باله بهطور خودکار در سرعت 130 کیلومتر در ساعت بالا میرود و هنگامی که سرعت را به زیر 80 کیلومتر در ساعت کاهش میدهید پایین میآید. در حالی که پانامرا در سرعت 120 کیلومتر در ساعت باز شده و در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت پایین میآید. همچنین در هر دو خودرو میتوان در هر سرعتی، از طریق دکمههای روی داشبورد این باله را فعال یا غیرفعال نمایید.
Audi A7 Spoiler
Porsche Panamera Spoiler
آپشن رقبای ما در کیت استاندارد با تعداد زیادی از آپشنهای مفید میآیند، همچنین شما میتوانید تعداد زیادی از آپشنهای اضافی و اختیاری دیگر را به هردو خودرو اضافه کنید. با این حال، A7 ما با آپشنهای به ارزش 14,310 پوند، اشکآور است در حالی که این آپشنها در پورشه 11,054 پوند قیمت خورده است. از طرفی دیگر در پورشه باید برای بلوتوث 429 پوند بپردازید! یک آپشن ساده که قطعاً باید بهعنوان استاندارد بر روی یک ماشین 65,000 پوندی نصب شده باشد.
Audi A7 Dashboard
Porsche Panamera Dashboard
حکم
جایگاه اول پورشه پانامرا
تصمیم برای جدا کردن یکی از این دو خودروی فوقالعاده بسیار سخت است، چرا که هر دو خودرو، لوکس و کروزرهای پالایش شدهای هستند. اما پانامرا به لطف رانندگی گیراتر و با عملکرد بالای خود، جایگاه بهتری را کسب میکند. پانامرا دارای همان روح و شخصیتی است خودروهای اسپرت پورشه به خوبی از آن بهره بردهاند. ارتباط راننده با فرمان و سیستم انتقال قدرت بسیار عالی است. پانامرا در یک بسته کامل، عملکرد بالا و هزینههای در حال اجرای کمتری را نسبت به آئودی ارائه میدهد، همچنین ارزش پانامرا پس از سه سال بسیار بهتر از آئودی خواهد بود که همین موارد به انتخاب یک پانامرای دیزلی فوقالعاده، کمک شایانی میکند.
Porsche Panamera Diesel
Porsche Panamera Diesel
جایگاه دوم آئودی A7آئودی A7 اسپرتبک، یک خودروی اجرایی ردهبالا و بسیار جذاب بوده که هم عملی و هم شگفتانگیز است. این در حالی که کیفیت قطعات و راحتی کابین، بسیار بالا و همتراز با پورشه پانامرا میباشد. در سیستم QUATTRO هم چسبندگی بیش از حدی وجود دارد و هزینههای در حال اجرا معقول هستند. با این حال، در حالی که A7 در بزرگراه سریع و پالایش شده است، فاقد شخصیت رانندگی است که در پانامرا میتوان یافت، و درمجموع صرفهٔ اقتصادی کمتری نسبت به پانامرا دارد که این امور باعث شد در این آزمون جایگاه پایینتر را کسب میکند.
Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic
Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic
مشخصات کلیدیمشخصات | Audi A7 3.0 TDI S line quattro Tiptronic | Porsche Panamera Diesel |
قیمت پایه / قیمت مدل تست | £56,575/£70,885 | £65,634/£76,688 |
ارزش باقیمانده پس از (3 سال/36.000) | £25,911/45.8% | £35,311/53.8% |
استهلاک | £30,664 | £30,323 |
مالیات سالانه / نرخ بالاتر | £3155/£6,310 | £3,787/£7,574 |
طول / فاصله ی دو محور | 4,974/2,914mm | 5,015/2,920mm |
ارتفاع / عرض | 1,420/1,911mm | 1,418/1,931mm |
موتور / حجم | 6 سیلندر خورجینی توربو / 2967 سی سی | 6 سیلندر خورجینی / 2976 سی سی |
بیشینهٔ قدرت | 316 اسب بخار | 296 اسب بخار |
بیشینهٔ گشتاور | 650 نیوتن متر | 650 نیوتن متر |
گیربکس و دیفرانسیل | 8 سرعته اتوماتیک / 4WD | 8 سرعته اتوماتیک / RWD |
حجم باک | 73 لیتر | 80 لیتر |
حجم صندوق عقب | 535 لیتر | 445 لیتر |
وزن خودرو / حمل بار | 1,895/535kg | 1,900/600kg |
دایره دور زدن خودرو | 11.9 متر | 12 متر |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | 3 سال (60.000 کیلومتر) / 3 سال | 3 سال (نامحدود) / 2 سال |
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده | 12 / 26 | 6 / 3 |
0 تا 60 مایل | 5.1 ثانیه | 5.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر | 258 کیلومتر |
مسافت ترمز از سرعت 112 تا 0 کیلومتر | 46.8 متر | 42.8 متر |
میزان نویز کابین در سرعت 112 کیلومتر | 69 دسیبل | 64 دسیبل |
مصرف سوخت میانگین طبق ادعای کمپانی | 6.15 لیتر | 6.4 لیتر |
مصرف سوخت میانگین در تست اتو اکسپرس | 6.8 لیتر | 6.4 لیتر |
تست واقعی / ادعای co2 کمپانی / مالیات | 221/162g/km/28% | 206/169g/km/29% |
ایربگ / ISOFIX / سنسور پارک / دوربین | 6 عدد / دارد / دارد / 810 پوند | 8 عدد / دارد / دارد / 473 پوند |
تشخیص باران/ کروز/ کروز کنترل فعال | 2.000 پوند / دارد / 1.330 پوند | 1.116 پوند / دارد / 4.589 پوند |
رنگ متالیک / چراغ LED | 655 پوند / دارد | 851 پوند / 1.907 پوند |
صندلی الکتریکی / چرم / گرمکن صندلی | دارد / دارد / دارد | دارد / نیمهکامل / دارد |
ماهواره ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث | دارد / دارد / دارد / دارد | دارد / 224 پوند / دارد / 429 پوند |
منبع:
autoexpress