بر اساس اخبار موثق در یک مزایده، یک گروه سرمایهگذار اهل سوئیس بر رقبای ایتالیایی و چینی فائق آمده و توانستند این کمپانی زمینخورده را از آن خود کنند. نکته تأمّل برانگیز این موضوع اینجاست که هنوز (در زمان نگارش این مطلب) اطلاعات دقیقی از نحوه این واگذاری و ابعاد گوناگون آن منتشر نشده است.
مالکین جدید قصد دارند نام «دی توماسو» را دوباره زنده کنند؛ در همین راستا نیز در نظر دارند یک پروژه تولید جدید در تورین (Turin) ایتالیا راهاندازی کرده و با استخدام حدود 360 کارگر جدید یک مدل اسپرت موتور وسط را برای شروع روی خط تولید ببرند.
بد نیست بدانید این کمپانی در سال 1959 میلادی توسط “آلِخاندرو دی توماسو” (Alejandro De Tomaso) که اصالتاً آرژانتینی بود در شهر مودِنا (Modena) ایتالیا تأسیس شد. بعد از تأسیس هم مدلهای اسپرت خوبی مثل والِلونگا (Vallelunga)، مانگوستا (Mangusta) و پَنتِرا یا پانتِرا (Pantera) تولید کرد که هنوز هم از یاد نرفتهاند، اما بداقبالیهایی که در دهههای بعدی گریبان گیرش شد سرانجام باعث ورشکستگی کمپانی در سال 2004 میلادی شد. در سال 2009 یکی از مسئولین سابق گروه خودروسازی فیات به نام “ژان ماریو روسیگنولو” (Gian Mario Rosignolo) امتیاز آن را خریداری کرد؛ اما بعد از ارائه مدل کانسپت Deauville در سال 2011 بازهم کمپانی راه بهجایی نبرد و در ادامه ناکامیهایش بار دیگر ورشکستگی را تجربه کرد.
حالا با تغییر مالکیت دوبارهاش در سال 2015 باید دید آیا سوئیسیها میتوانند دوباره “دی توماسو” را زنده کنند و نامش را به جایگاهی که شایستهاش است برسانند یا خیر.