البته آقای جنسن اظهار داشته که هدف تنها تولید محصولی نبود که در سرعت رفتن بهپای بزرگان برسد بلکه میخواستیم خودرویی باشد که بهراحتی هرروز بتوان از آن استفاده کرد و در عین حال در پیست مسابقه هم قلدر و سرکش باشد.
اولین نمونه پروتوتایپ این شرکت در ماه دسامبر سال 2008 تکمیل شد. در سال 2009 اولین مدل رسمی کمپانی با نام ST1 با ساختار بدنه فیبر کربنی و استایل کوپه دو در و ظرفیت دو صندلی روی خط تولید رفت که الهام گرفته از همان پروتوتایپ سال قبلش بود. جالب است بدانید که تنها 15 دستگاه از آن ساخته و به خریداران موجّه و خاص شرکت تحویل شد.
در طراحی ST1 برای خلق یک هایپرکار با طرحی کاملاً منحصر به فرد، عناصر و پارامترهای یک خودروی مسابقهای با یک سوپرکار بهخوبی ادغام شدهاند.
پیشرانه یک بلوک آلومینیومی سبک به حجم 6.8 لیتر دارای 8 سیلندر به شکل V است که یک سوپرشارژر و یک توربوشارژر روی آن سوار شده و حاصل آن 1104 اسب بخار قدرت و 1430 نیوتون در متر گشتاور است که بسیار اغواکننده به نظر میرسد! این نیروگاه عظیم با یک جعبهدنده 6 سرعته دستی یا یک نمونه 7 سرعته F1 مجهز به پدالهای پشت فرمان ترکیب میشود تا چیزی کم و کسر نباشد. سه حالت رانندگی مختلف نیز قابل انتخاب است که شامل wet، sport و race است. لازم به ذکر است که استاندارد آلایندگی آن نیز سطح یورو 5 است.
درون کابین همهچیز همانطور است که خریدار میخواهد. از چرم و آلکانتارا با رنگهای متنوع تا نوع و رنگ دوختها و حتی تزئینات آلومینیوم و فیبر کربن همگی باسلیقه مشتری نقش میبندند تا هیچچیز بدون انتخاب شما نباشد. به این صورت میتوان ادعا کرد که هر ST1 یک نسخه تک و منحصربهفرد است و هیچکدام شبیه هم نیستند.
تکتک نمونههای ST1 توسط دستهای ماهر مکانیکهای خبره کمپانی ساخته میشوند. پیدایش و تولید پیشرانه، شاسی و تمامی قسمتهای بدنه نیز حاصل کار دست است.
مشخصات
ابعاد (میلیمتر): 4665. 2041(بدون احتساب آینهها). 1198
فاصله بین دو محور: 3055 میلیمتر
وزن (خشک): 1688 کیلوگرم
شاسی: هسته مرکزی از جنس فولاد و آلومینیوم سبکوزن، فریمهای جلو و عقب از جنس فولاد سبک
حداکثر قدرت: 1104 اسب بخار (810 کیلووات) در 6900 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 1430 نیوتون در متر در 4500 دور بر دقیقه
بیشینه سرعت: 375 کیلومتر بر ساعت (محدودشده بهصورت الکترونیکی)
شتاب 0-100 کیلومتربرساعت: 3 ثانیه
نسبت قدرت به وزن: 0.65 اسب بخار به ازای هر کیلوگرم
حالتهای مختلف رانندگی: wet(650 اسب بخار)، sport(850 اسب بخار)، race(1104 اسب بخار)
مصرف سوخت (لیتر در یکصد کیلومتر): 15 (شهری)، 13.7 (ترکیبی)، 10.2 (بزرگراه)
دیفرانسیل: عقب، از نوع لغزش محدود Torsen
سیستم فرمان: راک اند پینیون – قفل در 2.2 دور
سیستم تعلیق: جناقی دوبل – دارای ضربهگیرهای سهحالته مسابقهای – آنتی رول بارِ قابل تنظیم در جلو و عقب
ترمز: دیسکهای کربن سرامیکی خنک شونده 380 میلیمتری با کالیپر های 6 پیستونه
مشخصات لاستیک: میشلین پایلوت سوپر اسپورت 2 – جلو 275/35ZR19”
عقب “20ZR30/345
مشخصات رینگ: آلومینیوم فورج کاری شده – جلو “19×”9.5 – عقب “20×”12.5
تجهیزات استاندارد داخلی:
1. هد آپ دیس پلِی
2. کنترل آبوهوای دو منطقهای
3. صفحهنمایش TFT دارای دستهبندی موارد بر اساس آندروید؛ اتصال به هندزفری و محصولات اَپل و گوشیهای هوشمند؛ سامانه چندرسانهای به همراه GPS
4. سیستم صوتی ساخت Bose دارای موجهای FM و DAB رادیو و MP3 Player
5. کروز کنترل
6. شیشههای برقی
7. دسترسی بدون نیاز به کلید
8. صندلیهای اسپورت الکترونیکی
9. سامانه هشدار به راننده
10. غربیلک فرمان با تنظیمات دستی و الکترونیکی
تجهیزات استاندارد ایمنی:
1. ایربگ راننده و سرنشین
2. سامانه ترمز ضد قفل (ABS)
3. سامانه ESP (تنها در حالت رانندگی wet)
تجهیزات استاندارد خارجی:
1. رینگهای آلیاژی فورج کاری شده دارای مکانیسم center lock
2. اسپویلر عقب یکپارچه
3. بدنه تماماً فیبر کربنی
4. کف خودرو کاملاً بسته و یکدست
5. قطعات فیبر کربنی نقاط مختلف بدنه
6. پوششهای فیبر کربنی پیشرانه
7. توری آلومینیومی ورودیها و خروجیهای هوا
8. بسته ابزارآلات
9. محفظه بار از جنس فیبر کربن
آپشِن ها:
1. کاور دستدوز برای خودرو
2. تایرهای نیمه صاف میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 با رینگهای آلیاژی