ولی «دیترویت بیرو» خبر داده که این مدل شاید حتی در تابستان از راه برسد. دیو زوخوسفکی (Dave Zuchowski)، مدیر بخش امریکای شمالی هیوندای در این زمینه میگوید:
این کانسپت، بسیار محبوب شده است. احتمال اینکه تولید این تراک را به زودی تأیید کنیم، بسیار زیاد است.
طبق گفتههای «زوخوسفکی»، ۹۰ درصد مشتریان بالقوه هیوندای که از میان آنها نظرسنجی شده، از کانسپت تراک خوششان آمده است.
هیوندای کانسپت پیکاپ تراک سانتاکروز را اولین بار در نمایشگاه دیترویت در ماه ژانویه سال جاری میلادی رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون، با واکنشهای مثبت زیادی مواجه شده است. به نظر میرسد که نسخه تولیدی سانتاکروز بر اساس یک پلتفرم معمولی ساخته شده و ابعادی کوچکتر از شورولت کلرادو و تویوتا تاکوما داشته باشد. این مدل، خریدارانی را مدّنظر قرار خواهد داد که زندگی پرجنبوجوشی دارند و حمل وسایل برایشان نسبت به یدککشی و قابلیتهای آفرود ارجحیت دارد. مدل هوندا ریجلاین که در آینده خواهد آمد، به عنوان رقیب اصلی این خودور شناخته میشود.
هیوندای بهخوبی میداند که برای افزایش میزان فروشش باید گزینههای خود را در میان تراکها و کراساورها گسترش دهد. به همین دلیل است که این خودروساز علاوه بر سانتاکروز پیکاپ، یک کانسپت کراساور را نیز برای رقابت با هوندا HR-V و شورولت ترکس مدّنظر قرار داده است. جزئیات مدل تولیدی احتمالاً به زودی منتشر میشوند.
یکی از چالشهایی که هیوندای با آن روبروست، افزایش ظرفیت تولید است. در حالی که این خودروساز هنوز در حال یافتن راهحل برای این مشکل است، «زوخوسفکی» امیدوار است که تولید تراک جدید را در آمریکا آغاز کند.