بدفروش‌ترین خودروها در آمریکا + عکس

وقتی نوبت به میزان فروش سالانه صنعت خودرو می‌رسد، انتخاب بهترین‌ها در این زمینه بسیار آسان است. با توجه به اخبار تبلیغاتی منتشر شده از خودروسازان مختلف، خودروهای پرفروش سال چندان تعجب‌برانگیز نبوده‌اند.

 

در همین حال، در رابطه با مدل هایی که سال را در پایین ترین رتبه در این لیست پشت سر گذاشته اند، حرف ها و داستان های زیادی برای گفتن وجود دارد البته این داستان ها همیشه غمناک نیستند؛ چراکه برخی از مدل ها به صورت تولید محدود ارائه شده اند و همین خاص بودن و یا قیمت گران آن ها موجب پایین بودن میزان فروششان بوده است.

با توجه به این موضوع، لیستی از بدفروش ترین برای خودروها در سال ۲۰۱۴ تهیه شده است. شاید همین لیست جذابیت بیشتری نسبت به مرور رتبه های اول پرفروش ترین ها داشته باشد.

تمام اطلاعات فروش تا ماه نوامبر جمع آوری شده اند البته برندهای خاص نیز فروش مخصوص به خود را داشته اند که در بازار آمریکا، لوتوس ۱۵۷ دستگاه، لامبورگینی ۶۴۹ دستگاه، رولزرویس ۸۲۵ دستگاه، استون مارتین ۱۱۲۲ دستگاه، فراری ۱۹۲۵ دستگاه و بنتلی ۲۵۹۱ دستگاه فروش داشته اند.

این خودروسازان در مجموع، تقریباً برای هر ۳۶۶ محصول فروخته شده از جنرال موتورز، یک فروش در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۴ داشته اند.

مرسدس بنز کلاس G

(۲۷۱۵ دستگاه)

این خودرو رسماً به عنوان کلاس G شناخته می شود؛ ولی هواداران آن را با نام جی-واگن می شناسند که مخفف کلمه «Geländewagen» است.

تولید این مدل برای دهه ها ادامه داشته و به تدریج از پایگاه مشتریان ثروتمند کنار زده شده است.

با وجود بهینه سازی های اخیر در این خودرو، باز هم آمار فروش آن در ۱۱ ماه نخست ۲۰۱۴ به میزان ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

اینفینیتی QX50

(۲۵۰۳ دستگاه)

سطح اولیه کراس اور اینفینیتی که قبلاً به عنوان EX شناخته می شود، در برنامه تغییر نام گسترده این کمپانی در سال ۲۰۱۳ با عنوان QX50 شناخته شد.

حالا با خشک شدن چسب نشان این مدل، آمار فروش آن نیز به میزان ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است ولی در عین حال، یک رشد بزرگ برای یک میزان کم فروش، هنوز هم عددی کوچک را نتیجه می دهد.

شورولت SS

(۲۳۸۶ دستگاه)

فرمول ترکیب یک V8 بزرگ در طراحی «چهار در» قراضه در شورولت SS به اوج خود رسیده است.

البته لفظ «قراضه» اینجا چندان هم تناسبی ندارد؛ چرا که طراحی SS در چالاکی در توقف و حرکت در پیچ، رؤیای گذشتگانش است ولی در هنگام فروش، برای این چند ماه تنها ۲۳۸۶ دستگاه از آن از نمایندگی خارج شده اند.

ب ام و Z4

(۱۹۸۳ دستگاه)

ایان رابرتسون، مدیر فروش ب ام و در یک اظهارنظر رسمی در مورد فروش خودروهای اسپورت در ایالات متحده و اروپا اخیراً اعلام کرده که «بازار کنونی تقریباً نصف آن چیزی است که باید باشد».

وی همچنین اضافه کرده که «پس از ۲۰۰۸ این بازار دچار فروپاشی شد و من مطمئن نیستم که بتواند دوباره به صورت کامل احیا شود».

با این که شرایط بازار خودروهای اسپورت ناامیدکننده است، ولی هنوز ۱۹۸۳ مشتری جان سخت اقدام به خرید مدل Z4 در سال ۲۰۱۴ کرده اند.

سایون iQ

(۱۹۵۳ دستگاه)

با طولی نزدیک به نیم متر کوچک تر از فیات 500، ساب کامپکت کوچک سایون iQ نام دارد.

کوچک بودن iQ در پیشرانه آن نیز قابل تشخیص است که در آن از یک موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر با قدرتی کمتر از ۱۰۰ اسب بخار استفاده می شود.

جگوار XK

(۱۳۶۴ دستگاه)

وقتی که XK در سال ۲۰۰۶ متولد شد، برند جگوار هنوز بخش از گروه خودروسازی فورد بود.

در حال حاضر، این مدل توسط سدان ها، کوپه ها و خودروهای اسپورت جدید در خط تولید احاطه شده است و در سال گذشته تنها نزدیک به ۱۴۰۰ نفر اقدام به خرید آن کرده اند.

نیسان GT-R

(۱۲۸۰ دستگاه)

۱۲۸۰ مشتری در سال گذشته این گودزیلای دوست داشتنی را خریده اند.

کیا K900

(۱۲۳۷ دستگاه)

علی رغم داشتن یک کابین ساکت، طراحی چرمی مناسب، تریم چوب و سیستم اطلاعات و سرگرمی موردنیاز یک سدان بزرگ لوکس، K900 در پیچ وخم های جاده دینامیک چندان جالبی ندارد.

کیا از مشتریان می خواهد که K900 را به عنوان یک مدل ارزشمند در رقابت با آلمانی ها ببینند، ولی شاید خرج کردن پول ها برای قابلیت های بهتر رانندگی به صرفه تر باشد.

کادیلاک ELR

(۱۱۹۲ دستگاه)

ELR که بر اساس شورولت ولت ساخته شده، یک مدل با طول بیشتر، بار ارتفاع پایین تر و عریض تر است و همچنین در حالت الکتریکی، خودروی کُندتری است.

تست 0 تا 96.6 کیلومتر بر ساعت این خودرو 0.2 ثانیه زمان بیشتر شتاب گیری نسبت به ولت نشان می دهد. این در حالی است که قیمت آن نزدیک به ۴۰ هزار دلار گران تر است. با این حال، شکی نیست که کادیلاک ELR ظاهر زیباتری دارد.

آئودی TT

(۱۱۴۶ دستگاه)

وقتی نسل سوم آئودی TT مدل ۲۰۱۶ قرار باشد که به زودی به نمایشگاه های اتومبیل وارد شود، بدیهی است که فروش کنونی روندی آهسته تر را دنبال خواهد کرد ولی با این حال، آئودی TT را نباید با یک مدل با فروش آهسته اشتباه گرفت زیرا آئودی از زمان معرفی نسل اول این مدل، تعداد بیش از ۵۰۰ هزار TT کوپه و کانورتیبل به فروش رسانده است.

نسل جدید با تکنولوژی های بیشتری که در آن به کار رفته، احتمالاً آمار فروش را از این هم بالاتر خواهد بود.

آئودی R8

(۶۷۱ دستگاه)

R8 ترکیبی از پیشرانه ها را با یک طراحی ارائه کرده که هنوز هم آینده نگرانه است. در کنار آن قابلیت رانندگی روزمره را داریم که همگی در یک پکیج کاربردی جمع آوری شده اند.

موتورهای V-8 و V-10 در کنار گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته و گیربکس دستی ۶ دنده از جمله گزینه های در دسترس مشتری محسوب می شوند.

همچنین یک مدل کوپه با موتور V-10 Plus با قدرت ۵۵۰ اسب بخار به خط تولید ۲۰۱۴ اضافه شده تا نظر مشتریان را به سمت R8 جلب کند.

دوج وایپر SRT مدل ۲۰۱۵

(۶۷۱ دستگاه)

یک آمریکایی تمام عیار با تمایل به خجالت زده کردن اروپایی ها؛ وایپر در این زمینه کاملاً خزنده عمل کرده است.

در حالی که دنیای پیرامون آن در حال تغییر کردن است، وی به فکر بازسازی نمونه های تولید محدود و مخصوص پیست مسابقه است.

با توجه به استفاده از موتور V10، مشخصه های وایپر در «تلاش زیاد» هنوز تغییر نکرده اند. فروش این مدل در اوایل سرعت بسیار کمی پیدا کرده بود، ولی قیمت گذاری جدید و ۱۵ هزار دلار تفاوت قیمت جدید، شعله های این رکود را تا حدودی خاموش کرد.

پورشه 918 اسپایدر

(۵۷ دستگاه)

با توجه به قدرت ۸۸۷ اسب بخاری و گشتاوری ۱۲۸۰ نیوتن متری از موتور میانی V8 و یک جفت موتور الکتریکی و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی نزدیک به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت، 918 یک نسخه متناقض و نامتعارف از پریوس است.

این مدل با تولید محدود ۹۱۸ دستگاه در سراسر جهان عرضه شده که سال گذشته ۵۷ نمونه از این خودروهای بالاتر از ۸۴۷ هزار دلاری در بازار آمریکا به فروش رفته اند.

منبع :‌جام جم آنلاین

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...