این بررسی توسط شرکت میلوارد براون انجام شد و طبق مشاهدات در حقیقت ارزش تویوتا با کاهش 2 درصدی به 28.9 بیلیون دلار رسید اما این کاهش به حدی نبود که تویوتا را به ردههای پایینتر بکشد. در این بررسی هوندا با ارزش تقریبی 13.2 بیلیون دلار در مکان چهارم و پشت سر بامو و مرسدس بنز با ارزشهای 26.4 بیلیون دلار و 21.8 بیلیون دلار قرار گرفت.
با حضور سری i، یعنی خودروی اسپرت i8 پلاگین هیبرید و خودروی شهری الکتریکی i3، بامو بهسادگی جایگاه دوم را از آن خود کرد.
در این بررسی آئودی بیشترین رشد را داشت و با کنار زدن فولکسواگن جایگاه هفتم را از آن خود کرد. این خودروساز 10.1 بیلیون دلاری نسبت به سال گذشته رشدی 43 درصدی را تجربه کرد. البته این افزایش متأثر از فروش خوب در کشور چین بود چراکه فروش سالیانه این خودروساز در چین 18 درصد رشد داشت.
لکسس، برند لوکس تویوتا که در دو بررسی مستقل دیگر مورد اعتمادترین برند نامیده شد، با جذب مشتریانی که به دنبال خودروی لوکس و قابلاطمینان هستند مکان دهم را از آن خود کرد.
لیست باارزشترین برندهای خودرویی در سال 2015 و ارزشهای تقریبی آنها را در زیر میبینید:
- تویوتا به ارزش 28.9 بیلیون دلار
- ب ام و به ارزش 26.4 بیلیون دلار
- مرسدس به ارزش 21.8 بیلیون دلار
- هوندا به ارزش 13.3 بیلیون دلار
- فورد به ارزش 13.1 بیلیون دلار
- نیسان به ارزش 11.4 بیلیون دلار
- آئودی به ارزش 10.1 بیلیون دلار
- فولکسواگن به ارزش 9.3 بیلیون دلار
- لندرور به ارزش 5.0 بیلیون دلار
- لکسس به ارزش 4.3 بیلیون دلار
منبع: autoevolution
نویسنده : مهدی نیک سیرت