تویوتا همچنان با ارزش‌ترین برند خودرو

تویوتا باوجود فراخوان گسترده کیسه هواهای تاکاتا و مرگ‌ومیر ناشی از این کیسه هوای معیوب برای سومین سال پیاپی باارزش‌ترین برند خودرویی نامیده شد.

 2014 BMW i8

 

 

Toyota Remains Most Valuable Automotive Brand

Toyota Remains Most Valuable Automotive Brand


این بررسی توسط شرکت میلوارد براون انجام شد و طبق مشاهدات در حقیقت ارزش تویوتا با کاهش 2 درصدی به 28.9 بیلیون دلار رسید اما این کاهش به حدی نبود که تویوتا را به رده‌های پایین‌تر بکشد. در این بررسی هوندا با ارزش تقریبی 13.2 بیلیون دلار در مکان چهارم و پشت سر ب‌ام‌و و مرسدس بنز با ارزش‌های 26.4 بیلیون دلار و 21.8 بیلیون دلار قرار گرفت.

toyota-badge
با حضور سری i، یعنی خودروی اسپرت i8 پلاگین هیبرید و خودروی شهری الکتریکی i3، ب‌ام‌و به‌سادگی جایگاه دوم را از آن خود کرد.

2014 BMW i8

BMW i8


در این بررسی آئودی بیشترین رشد را داشت و با کنار زدن فولکس‌واگن جایگاه هفتم را از آن خود کرد. این خودروساز 10.1 بیلیون دلاری نسبت به سال گذشته رشدی 43 درصدی را تجربه کرد. البته این افزایش متأثر از فروش خوب در کشور چین بود چراکه فروش سالیانه این خودروساز در چین 18 درصد رشد داشت.

Audi
لکسس، برند لوکس تویوتا که در دو بررسی مستقل دیگر مورد اعتمادترین برند نامیده شد، با جذب مشتریانی که به دنبال خودروی لوکس و قابل‌اطمینان هستند مکان دهم را از آن خود کرد.

2015 Lexus ES350
لیست باارزش‌ترین برندهای خودرویی در سال 2015 و ارزش‌های تقریبی آنها را در زیر می‌بینید:

  1. تویوتا به ارزش 28.9 بیلیون دلار
  2. ب ام و به ارزش 26.4 بیلیون دلار
  3. مرسدس به ارزش 21.8 بیلیون دلار
  4. هوندا به ارزش 13.3 بیلیون دلار
  5. فورد به ارزش 13.1 بیلیون دلار
  6. نیسان به ارزش 11.4 بیلیون دلار
  7. آئودی به ارزش 10.1 بیلیون دلار
  8. فولکس‌واگن به ارزش 9.3 بیلیون دلار
  9. لندرور به ارزش 5.0 بیلیون دلار
  10. لکسس به ارزش 4.3 بیلیون دلار

منبع: autoevolution

نویسنده : مهدی نیک سیرت

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...