این خودرو که توسط استودیوهای طراحی این شرکت در شهرهای پونا، کاونتری و تورین طراحی شده است، همراه با دو نوع موتور عرضه میشود، موتور جدید Revotron چهار سیلندر 1.2 لیتری توربو (83 اسب بخار نیرو در 5000 دور در دقیقه، 140 نیوتن بر متر گشتاور بین 1750 تا 3000 دور در دقیقه) یا موتور Quadrajet 1.3 لیتری دیزلی (88 اسب بخار نیرو در 4000 دور در دقیقه، 200 نیوتن بر متر گشتاور بین 1750 تا 3000 دور در دقیقه).
شرکت تاتا اعلام کرده است که مدل دیزلی مجهز به یک گیربکس جدید 5 دندهی اتوماتیک از نوع F-Tronic خواهد بود. بدین ترتیب این اولین خودرویی است که در کلاس خود مجهز به گیربکس اتوماتیک میباشد، همچنین تاتا زست ارزانترین خودروی دیزلی اتوماتیک در هندوستان خواهد بود.
خودرو جلو پنجرهای جدید همراه با خطی موسوم به خط بشریت دارد (خطی که در زیر جلو پنجره بوده و به چراغها متصل میشود). چراغهای LED در کنار چراغهای مه شکن وجود دارند، در حالی که چراغهای اصلی نیز دارای لامپهای LED میباشند. رینگهای خودرو از نوع آلیاژی و 16 اینچی است.
در داخل خودرو، تجهیزات و امکاناتی مانند سیستم سرگرمی جدید Herman همراه با یک صفحه نمایش لمسی 5 اینچی، بلوتوث، سیستم ناوبری قابل استفاده با گوشی هوشمند، سیستم تشخیص صدا، اتصال به شبکههای اجتماعی و کنترلهای آب و هوایی داخلی وجود دارد. تاتا زست به سیستم فرمان برقی حساس به سرعت نیز مجهز میباشد.
از نظر تجهیزات امنیتی، خودرو دارای ABS، سیستم پایداری سر پیچ و ایربگ های دو گانه میباشد. سیستم تعلیق مستقل با استرات های دو میله ای MacPherson و دیسکهای ترمز خنک شونده در جلو و سیستم تعلیق مستقل با استرات های سه میله ای MacPherson به همراه ترمزهای Drum در محور عقب خودرو قرار گرفتهاند. میلههای تثبیت کننده (استابلایزر) در هر دو طرف خودرو وجود دارند.
تاتا زست از یک نسخهی بروز رسانی شدهی پلتفرم X1 استفاده میکند، که زیربنای خودروی هاچ بک ویستا و مدل سدان مانزا میباشد. طول زیر چهار متر آن امکان بهره مندی آن از مزایای خودروهای کوچک در هندوستان را فراهم میکند. یک نسخهی هاچ بک به نام تاتا بولت نیز در کنار این خودرو رو نمایی شد.
رقبای اصلی این خودرو هوندا Amaze، ماروتی Swift Dzire و همچنین مدلهای آتی فورد فیگو و هیوندای Xcent میباشند. [دانلود ویدئو]