هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی 13 تا 15میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری 1400 سی سی با قدرت 75 اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور 1600 سی سی خود قدرتی برابر با 105 اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا 183 کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از 170 کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض 10.2 ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی 4 ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو 3 در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی 6.4 لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب 5 و 8.9 لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان 7.1 لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز 9.7 لیتر سوخت می بلعد.
نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر 90 به حساب می آید، با قیمت 14میلیون و 700هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با 13میلیون و 900هزار تومان را دارا است.
این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد