لنت ترمز سرامیکی نسبت به لنت ترمز های فلزی برتری های زیر را دارند:
- سروصدای کمتری دارند.
- در برابر سایش مقاومترند و خوردگی کمتری ایجاد می کنند.
نوشته شده توسط رضا رضايي · در
لنت ترمز سرامیکی نسبت به لنت ترمز های فلزی برتری های زیر را دارند:
در ضمن لنت های سرامیکی برای ماشین های سنگین توصیه نمی شود.
بعضی از تولید کنندگانِ وسایل نقلیه شروع به استفاده از لنت هایِ سرامیک به جای لنتهای مرسومِ نیمه فلزی کردند تا پاسخگویِ شکایاتِ مشتریان خود درباره سرو صدایِ ترمز، گرد وخاک و فرسودگی باشند.
لنت سرامیکی بطور عمومی ضریب خوردگی کمتر و نسبت به لنتهی معمولی و اورگانیک بدون گردو غبار می باشد و بدلیل انتقال حرارت بسیار خوب، ترمز گیری عالی و بی نظیر و طول عمری مطابق با 3 تا 4 لنت معمولی دارد.
لنت ترمز سرامیکی ( لنت سبز ) دوست محیط زیست می باشد
در شرایط سرد و خنک هیچ تفاوتی بین لنت سرامیکی و لنت نیمه متالیک وجود ندارد . خصوصیاتی که که لنت سرامیکی دارد نرم بودن آن در فشار هی متفاوت پدال ترمز می باشد ولی در حرکات پلیسی و ترمز هی پر از شوک و آنی و همچنین استفاده با فرکانس بالا و مکرر، ین لنت ها جوابی بسیار اعجاب انگیز از خود نشان می دهند.
لنت های نیمه فلزی بدلیل اصطکاک شدید ضمن آسیب رساندن به دیسک و ضرر فاحش بری محیط زیست بدلیل عدم توانائی در تحمل حرارت بعد از چند مرتبه ترمز و داغ کردن کاملا کارائی خود را از دست میدهد، و سطحی براق پیدا میکنند که با کاهش شدید ضریب اصطکاک همراه بوده و خطرات مالی و جانی به ارمغان خواهند آورد.
لنتهای سرامیکی را میتوان روی هر وسیله نقلیه که از ابتدا با لنتهای سرامیکی OEM تجهیز شده اند یا وسایلی که با NAO بهره شده اند، نصب شوند لنتهای سرامیکی برای جایگزینی با لنتهای نیمه فلزیِ وسایل نقلیه سنگین پیشنهاد نمیگردند . در وانتها و SUVهای بزرگ برای بارگذاری بالا و دماهای ترمز گیری بالا نوعاً لنت هایِ نیمه فلزی لازم است.
ویژگی ها
- ترمزگیری بهتر، حتی در هنگامیکه ترمز داغ شده است
- توقف در مسیر کوتاهتر نسبت به لنت های متداول
- طول عمر بیشتر تا %50
- گرد لنت کمتر ( کثیف نشدن رینگ)
- افزایش چشمگیر طول عمر دیسک
- عملکرد بی صدا در صورت سلامت سیستم ترمز
- مناسب برای خودروی: پراید
- ساخت کشور استرالیا
توضیحات
لنت های ترمز سرامیکی بندیکس استرالیا، با استفاده از آخرین تکنولوژی ابداعی کمپانی بندیکس توقف مطمئن و بسیار متمایز با لنت های متداول در بازار مهیا ساخته است. این لنت به صورت قطعه استاندارد بر روی تولیدات تویوتا، نیسان و ... در استرالیا نصب می گردد.
دنا پلاس و کوییک، نهایت توانایی صنعت خودروسازی ایران!
۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو جهان
سدان یا شاسی بلند؟ بهترین کلاس خودرو چیست؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو جهان
تفاوت کراس اوور Cross Over و شاسی بلند SUVدر چیست.
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶
دنا پلاس و کوییک، نهایت توانایی صنعت خودروسازی ایران!
۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو جهان
سدان یا شاسی بلند؟ بهترین کلاس خودرو چیست؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو جهان
تفاوت کراس اوور Cross Over و شاسی بلند SUVدر چیست.
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
دنا پلاس و کوییک، نهایت توانایی صنعت خودروسازی ایران!
۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو جهان
سدان یا شاسی بلند؟ بهترین کلاس خودرو چیست؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو جهان
تفاوت کراس اوور Cross Over و شاسی بلند SUVدر چیست.
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو جهان
تفاوت میان شاسیبلندها (SUV) و کراساوورها (CUV)
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۴
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو جهان
تقسیمبندی خودروها بر اساس شکل ظاهری
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو ایران
بررسی دیجیاتو؛ برلیانس H330 اتوماتیک در برابر پژو 206 اتوماتیک
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۹
دنیای ماشین » اخبار دنیای خودرو ایران
مقایسه تندر90 با پژو پارس و برلیانس H230
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۵
مقایسه کوییک و کوئید؛ دو خودروی ارزان جدید در بازار ایران
۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۲