آینده احتمالی گروه فولکس‌واگن: تقسیم به چهار شرکت هولدینگ

مطابق گزارشی که در رویترز و اتوموتیو نیوز آمده، گروه خودروسازی فولکس‌واگن ممکن است به زودی به چهار شرکت هولدینگ تقسیم شود که هر کدام از شرکت‌ها کنترل برخی از برندهای دوازده‌گانه گروه را برعهده خواهند گرفت.

 

 

Volkswagen logo

Volkswagen logo


بر این اساس، هربرت دیس (Herbert Diess) مدیرعامل سابق بی‌ام‌و کنترل شرکت هولدینگی را به دست می‌گیرد که مدیریت خودروهای فولکس‌واگن، اشکودا و سئات بر عهده آن است. روپرت استدلر (Rupert Stadler) مدیرعامل آئودی نیز کنترل گروهی متشکل از آئودی، لامبورگینی و دوکاتی را به عهده خواهد گرفت. ماتیاس مولر (Matthias Mueller) از پورشه نیز رهبری گروهی شامل پورشه، بنتلی، بوگاتی را به دست می‌گیرد و وسایل نقلیه تجاری فولکس‌واگن، تراک‌های اسکانیا و مان نیز در شرکت هولدینگ چهارم قرار خواهند گرفت. البته هیچ زمان‌بندی برای این تقسیم‌بندی اعلام نشده است و گروه فولکس‌واگن تا اعلام رسمی این خبر فاصله دارد.
VW Group brands

VW Group brands


جداسازی انواع مختلف برندهای خودرویی در کمپانی‌های متفاوت کاملاً برخلاف استراتژی قبلی گروه فولکس‌واگن در زمان فردیناند پیچ (Ferdinand Piech) است؛ کسی که با به‌دست آوردن تعداد زیادی از برندها سعی داشت به مقیاسی بزرگ در سطح اقتصادی برسد. گروه فولکس‌واگن در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار کارمند و ۱۱۹ کارخانه در سرتاسر جهان دارد که واقعاً باورنکردنی است. احتمالاً مارتین وینترکورن (Martin Winterkorn)، مدیرعامل، می‌خواهد بخش‌های کوچکتر خودروسازی دارای آزادیِ عمل بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها باشند و با یک هیئت رئیسه کوچکتر خودروهای جدید خود را با سرعت بیشتری روانه بازار کنند.
VW Group brands

VW Group brands

 
 

نویسنده : مسعود انیس حسینی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...