موتور مورد استفاده در 308 همان موتور مشهوری است که این چند وقت در محصولات مختلف مینی، سیتروئن، BMW و البته پژو به کار رفته است. موتوری 1.6 لیتری با 270 اسببخار قدرت و مجهز به توربو که در یک نمونه ارزانتر با قدرت 250 اسب و 243 پاوندفوت گشتاور هم تولید میگردد. این مدل در هر دو گونه موتور به یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز است و قدرت را به چرخهای جلو منتقل میکند. 308 همچنین به یک دیفرانسیل لغزش محدود torsen نیز مجهز است تا داغی بر پیشانی همه رقیبان نهد. شتاب صفر تا صد این مدل در گونه 250 اسبی 6.2 ثانیه و در گونه 270 اسبی 6 ثانیه است و درنهایت میتواند به تندی 230 کیلومتر در ساعت نیز برسد. در این زمینه میتوان گفت که پژو کار جالبتوجهی انجام داده چراکه سرسختترین رقیبش یعنی گلف GTI هم قدرت و شتابی در همین حد و حدود دارد.
خبر خوب درباره 308 این است که ترمزهای خودرو نیز اصلاح شدهاند و با نمونههای قویتری تعویض شدهاند. 308 ارتفاع نمونه GTI را کاهش داده و با استفاده از تایرهای میشلن پیلوت اسپرت و رینگهای 19 اینچی 5 پره، 308 را زیباتر و مستحکمتر از گذشته ساخته است. جدیدترین گربه سان تولید پژو شیری دورنگ است، سیاه و قرمز است و همین نکته که رنگ خودرو به دو قسمت سیاه و قرمز تقسیم شده بر ابهت خودرو افزوده است و نشانی از مفهومی زیبایی است که پژو در نمایشگاه فرانکفورت 2013 از آن در محصولاتش رونمایی کرد. نخستین بار پژو این شیوه رنگآمیزی دوگانه را در محصولات مفهومیاش از جمله اونیکس به کار برد که به شدت مورد استقبال قرار گرفت.
اسپویلر سقف، اگزوزهای دوبل کروم کاری شده، رینگهای مشکی، تریم حکاکی شده GTI در رکابهای خودرو و کابین دستدوزی شده با چرم که نخهای قرمز در میانه آن قرار دارد به همراه پدالهای آلومینیومی و صفحه نمایشگر بزرگتر از جمله امکانات دیگر این مدل زیباست.
از قیمت این مدل زیبا اطلاعاتی در دست نیست اما پژو قرار است این هاچبک داغ را بهزودی در انگلستان و تا اواخر تابستان در سرتاسر اروپا به فروش برساند.