بیش از یکسوم کلیهٔ عواملی که دستبهدست هم دادند تا وزن مالیبو را کاهش دهند مربوط به ساختار بدنهٔ کاملاً جدید آن میباشد که در آن از اجزایی نظیر فولاد نازکتر با مقاومت بالا استفاده شده است که در برخی از بخشهای بدنه به چشم میخورد. این ساختار جدید، نسبت به مدل پیشین سبکتر، قویتر و مستحکمتر است.
علاوه بر این، کاهش وزن مالیبو به بهبود عملکرد سیستم تعلیق و مقاومت بیشتر در تست تصادف کمک شایانی کرده است.
مهندسان ساخت مالیبو از آلومینیوم نیز در بخش کاپوت، سگدست تعلیق و دیگر اجزای شاسی استفاده کردند. به آلومینیوم در سیستم تعلیق از جهت کاهش جرم فنربندی نشدهٔ مالیبو مفید بوده است که این ویژگی هندلینگ بهتری را برای خودرو فراهم آورده است. تمامی این تلاشها به خارج خودرو خلاصه نمیشود چراکه نزدیک به 2 کیلوگرم تنها با جایگزینی تنظیمکنندههای سبک پنجرهها از وزن خودرو کاسته شده است. همچنین یک پنل ابزار ساده، کنسول مرکزی یکتکه و صندلیهای چرمی درمجموع 18 کیلوگرم سبکتر از اجزای داخلی مدل پیشیناند.