در نتیجه، این پایانی است برای دورانی که در آن خودروسازان زمان پیست نوربرگرینگ خود را به صورت رسمی اعلام میکردند. پس از آن که اخیراً در یک تصادف در کلاس GT3، یکی از تماشاگران در نوربرگرینگ جان خود را از دست داد، محدودیتهای بیشتری برای برخی نواحی خاص در این پیست ۲۰/۷۶ کیلومتری درنظرگرفته شده است. تاکنون محدودیتهای سرعت فقط برای مسابقات رسمی صورت گرفته و نظارت خاصی برای روزهای عادی پیست نبوده است.
این بدین معناست که خودروسازانی مانند پورشه، مکلارن و فراری که در گذشته میتوانستند رکوردی رسمی برای یک دور در پیست نوربرگرینگ بر جای بگذارند، با داشتن محدودیت سرعت در برخی نواحی مشخص از پیست، این کار برای آنها غیرممکن خواهد شد.
جی اف میوزیال (J.F Musial) یکی از اشخاص کلیدی پشتصحنه در نمایش هایپرکار کونیگزگ One:1 گفته است که در نوربرگرینگ به تیم آنها اطلاع داده شده که باید از این محدودیتهای عمومی سرعت تبعیت کنند. این در حالی است که کونیگزگ آماده بود تا تمام پیست را برای انجام تست و ثبت رکورد خودش استفاده کند. تنها در برخی پیچها و قسمتهای پیست مانند «تایرگارتن»، One:1 میتوانست به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک شود که در قوانین جدید، این بخشها به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شدهاند. در نتیجه، آمار رسمی زمان یک دور در نوربرگرینگ، از هر نظر بیمعنی میشود.
محدودیتهای سرعت در مکانهایی از پیست اعمال میشوند که در آنها خودروها پتانسیلها پرتابشدن در هوا را دارند. محدودیت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در بخشهایی مانند «فلوگپلاتز»، «آنتونیوسبوچ» و «شودنکروز» اضافه شدهاند. علاوه بر این، یک محدودیت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز بر مسیر مستقیم اصلی، یعنی جایی که خودروها وارد و خارج میشوند، وجود دارد.
با وجود این محدودیتها، رقابت در ثبت رکورد سریعترین دور پیست نوربرگرینگ به پایان خود میرسد. مدلهای آیندهای مانند فورد GT، آکورا NSX و حتی کونیگزگ One:1، بدون ثبت این زمان پا به عرصه دنیای خودرو خواهند گذاشت.