کیفیت اولیه مورد مطالعه برای این سنجش از روی شمارش میزان مشکلات در هر 100 خودرو صورت گرفته و نشان میدهد که کیفیت کلی با کاهش 3 واحدی مشکلات نسبت به سال گذشته، بهبود یافته است. اکنون تعداد مشکلات خودروهای جدید بهطور متوسط به 112 مورد در هر 100 خودرو در طول 90 روز نخست خریداری رسیده که با توجه به انبوه تجهیزات جدید و پیشرفته الکترونیکی و مکانیکی، جای تقدیر دارد.
همچنین در این بررسی، برای نخستین بار، مارکهای اروپایی، عملکرد بهتری نسبت به مارکهای ژاپنی از خود نشان دادهاند. و البته این برای دومین بار در طول 29 ساله این بررسیهاست که برندهای امریکایی نیز به ژاپنیها رسیدهاند.
کیا با جهشی چشمگیر توانسته به رتبه دوم جدول صعود نماید. دلیل عمده این صعود بهبود در سیستم جدید سرگرمی و ناوبری این خودروها گزارش شده است.
فورد نیز به همین نسبت با ارتقای سیستم پر ایراد MyFord خود توانسته رتبههای از دست رفته را جبران نماید. به گفته رنه استفانز، معاون موسسه جی.دی. پاور، هنوز سیستمهای لمسی سرگرمی و اتصال آنها به وسایل دیجیتالی در صدر شکایات مشتریان قرار دارند. این مشکلات 67 درصد از کل ایرادات گزارش شده را تشکیل میدهند و شامل مواردی چون تشخیص صدا و اتصال بلوتوث میشوند.
تویوتا و لکسس هر دو با سقوط مواجه بودند که بیشترین صدمه را از سیستمهای صوتی، ناوبری و سرگرمی دیدند.
جیامسی، داج، کادیلاک، جیپ و کرایسلر هم مشکلاتی بیش از میانگین این مطالعه داشتند. به عنوان مثال عمده مشکلات کرایسلر با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جدید محصولات ان است. فیات نیز دوباهر در رده آخر جدول ایستاد. هر چند این برند تعداد مشکلات خودروهای خود را (میانگین هر صد خودرو) از 206 مشکل به 161 مشکل کاهش داده است.
جوایز جی.دی. پاور در دستههای گوناگون نیز به صورت ذیل تفکیک میشوند که نشان از با کیفیتترین و کم ایراد ترین خودرو در هر بخش دارد:
خودروهای شهری: شورولت اسپارک
خودروهای کوچک: هیوندای اکسنت
خودروهای کوچک لوکس: بامو سری 2
خودروهای جمع و جور: نیسان سنترا
خودروهای جمع و جور اسپرت: مزدا MX-5 میاتا
خودروهای جمع و جور لوکس: بامو سری 4
خودروهای جمع و جور اسپرت لوکس: پورشه باکستر
خودروهای متوسط: شورولت مالیبو
خودروهای میانسایز اسپرت: داج چلنجر
خودروهای میانسایز لوکس: بامو سری 5
خودروهای میانسایز اسپرت لوکس: پورشه 911
خودروهای بزرگ: کرایسلر 300
خودروهای بزرگ لوکس: لکسس LS
شاسی بلندهای کوچک: هیوندای توسان
شاسی بلندهای کوچک لوکس: آئودی Q3
شاسی بلندهای جمع و جور: شورولت اکوناکس و فورد اسکیپ
شاسی بلندهای جمع و جور لوکس: پورشه ماکان
MPV های جمع و جور: کیا سول
شاسی بلندهای متوسط: کیا سورنتو
شاسی بلندهای میان سایز لوکس: اینفینیتی QX70
پیکآپ های متوسط: تویوتا تاکوما
مینیون: نیسان کوئست
شاسی بلندهای بزرگ: تویوتا سکوئیا
شاسی بلندهای بزرگ لوکس: اینفینیتی QX80
پیک آپ های بزرگ سبک: شورولت سیلورادو
پیک آپ های بزرگ سنگین: فورد سوپر دوتی
منبع:j.d. power