رنو ساندرو RS، مهمان تازهنفس آمریکای لاتین
بخش آمریکای لاتین کمپانی رنو بهتازگی به نمایشگاه خودروی بوئنوس آیرس رفت تا از یک هاچبک داغ جمعوجور، ساندرو .R.S پردهبرداری کند. از قرار معلوم و همانطور که رنو برنامهریزی کرده است، |
این هاچبک اقتصادی R.S، از یک پیشرانهٔ 2.0 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی سود میبرد که دارای قدرت 150 اسببخار یعنی 65 اسببخار بیشتر از مدل استاندارد آن است. قدرت این پیشرانه توسط جعبهدندهٔ 6 سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میگردد و شتاب صفر تا صدی 8 ثانیهای و بیشینه سرعتی 210 کیلومتر بر ساعتی بدان میبخشد.
مشخصات عملکرد این مدل هنوز مشخص نشده است اما رنو وعده داده است تا رانندگی .R.S از نسخهٔ استاندارد ساندرو بسیار جذابتر و بهتر باشد چراکه در این مدل سیستم تعلیق کم ارتفاعتر و سختتری به کار گرفته شده است که با دیسک ترمزها در هر چهار چرخ همراه میشوند. این خودرو مانند سایر اعضای خانوادهٔ رنوهای اسپرت از یک جلوپنجرهٔ مشبک و یک تیغهٔ هوای الهام گرفته شده از فرمول-1 که در بخش سپر جلو نصب شده و همچنین دو جفت چراغ افقی روشنایی در روز بهرهمند است.
در قسمت عقب .R.S نیز یک دیفیوزر هوا که در بخش سپر نصب شده است به چشم میخورد و همچنین چراغها و اسپویلری که بر روی سقف نصب شده است. رینگها پنج پرهٔ آلومینیومی و تایرها از نوع کانتیننتال اند.
طراحی داخلی الهام گرفته از موتوراسپورت و خودروهای رالی است و در کابین دوخت قرمز رنگ روی صندلیها و شیفتر چشمها را نوازش میدهد. مونیتور لمسی سرگرمی نیز بهصورت استاندارد برای ساندرو .R.S عرضه خواهد شد که سازگار با گوشیهای هوشمند نیز هست.
پیش از پایان سال 2015 این خودرو برای فروش به آرژانتین میرود و مهمان کشورهای همسایهٔ آن نیز خواهد بود. این مدل با به همراه داشتن نشان .R.S نخستین خودروی رنو است که خارج از اروپا تولید میشود.
بر طبق اطلاعاتی که در دست داریم هماکنون رنو برنامهای برای عرضهٔ این مدل با لوگوی داچیا ندارد.
ترجمه: باربد حبیبی