آلفارومئو 4C با تیونینگ آلمانی

شاید تعداد اندکی از نسبت فوق‌العاده قدرت به وزن در آلفا رومئو 4C شکایت داشته باشند، ولی یک شرکت تیونر آلمانی وجود دارد که از قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار در یک خودروی ۱۱۱۸ کیلوگرمی راضی نبوده است. «پوجیا ریسینگ» بر این اساس مدل «سنتورین» را توسعه داده که یک آلفا رومئو 4C اصلاح‌‌شده با مقادیر زیادی از فیبر کربن، آپگرید سیستم اگزوز و تعلیق و تنظیمات جدید در موتور است که خروجی آن را به ۳۰۸ اسب‌بخار و ۴۳۵ نیوتن‌متر رسانده است.

 

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing


طبق گفته پوجیا، استفاده از پکیج تیونینگ عملکرد «استیج 1 پلاس» برای آلفا رومئو 4C باعث می‌شود که سنتورین تنها در ۳/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همین‌طور، حداکثر سرعتی برابر ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. قدرت بیشتر ناشی از تنظیمات اضافی برای کامپیوتر موتور در کنار شیلنگ‌های جدید فشار توربو و خنک‌کننده مانیفولد اگزوز است. پوجیا برای کاهش وزن و بهبود آئرودینامیک از یک اسپویلر جلوی فیبر کربنی در کنار یک دیفیوزز عقب و یک پنل سپر عقب استفاده کرده است. در همین حال، یک اسپویلر عقب نیز از جنس فیبرکربن می‌تواند در دسترس قرار می‌گیرد که گفته می‌شود نیروی رو به پایین ایجاد با کمک آن، حالت پایدارتری را برای سنتورین آلفا رومئو 4C در سرعت‌های بالا ایجاد می‌کند.
Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing

Alfa Romeo 4C Centurion by Pogea Racing


همچنین سنتورین صاحب یک تنظیمات ویژه تعلیق کویل‌اور شده که با مشارکت KW توسعه داده شده است. به‌علاوه، چرخ‌های سفارشی OZ (به صورت ۱۸ اینچی در جلو و ۱۹ اینچی در عقب) نشان‌های پوجیا و یک سیستم اگزوز ویژه عملکردی به آلفا رومئو 4C اضافه شده‌اند. طبق گفته پوجیا، این سیستم تعلیق، سواری و هندلینگ به مراتب مناسب‌تری را برای خودرو به همراه دارد.

 

  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-rear-spoiler
  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-rear-closeup
  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-exhaust
  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-engine-cover

ادوارد پوجیا (Eduard Pogea)، مالک کمپانی در یک نشست خبری می‌گوید:

زمان زیادی برای آنالیز جزئی مدل استاندارد 4C از سال ۲۰۱۳ صرف کرده‌ایم. به نظر من، همیشه فرصت‌هایی برای بهینه‌سازی یک خودرو وجود خواهد داشت.

البته این تجهیزات عملکرد اضافی باعث می‌شود که قیمت 4C به اندازه ۵۵ هزار و ۱۶۵ دلار جهش داشته باشد. چرخ‌ها به تنهایی قیمتی برابر ۴۰۰۰ دلار دارند و ضمن اینکه، هزینه سیستم تعلیق ۳ هزار دلار است. در هر حال، اگر به دنبال قدرت و چاشنی بیشتر در خودروی اسپورت جذاب ایتالیایی‌تان هستید، این میزان هزینه حتماً ارزشش را دارد. در همین حال، یک سطح پایین‌تر از تیونینگ پوجیا با عنوان استیج 1 قدرتی برابر ۲۸۹ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۴۱۵ نیوتن‌متر برای شما به همراه خواهد داشت.

  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-rear-three-quarter
  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-front-with-lights-on
  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-front-full-lights
  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-rear-end
  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-front-close-up
  • alfa-romeo-4c-centurion-by-pogea-racing-front-drl-on

نویسنده : مسعود انیس حسینی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...