موتور این خودرو، همان موتور 1.6 لیتری THP پژو 308 GTI است که حالا با قدرتی بیشتر عرضهشده است. قدرت خروجی این خودرو 37 اسب بخار افزایش داشته و به عدد نهایی 304 اسب بخار رسیده است که این افزایش توان هم تنها با توربوی خودروی مسابقهای 208 T16 حاصل شده است. البته پژو اعلام کرده است که تیونینگ و بهروزرسانی این خودرو تنها در افزایش توان خودرو خلاصه نمیشود و این امر تنها طرح توسعه ابتدایی است.
سپرهای تهاجمیتر، شکافهای جلو، دیفیوزر عقب، بال بزرگ عقب (که از مقررات مسابقات تورینگ جهانی الهام گرفتهشده)، طاق بزرگتر رینگ و بهموجب آن رینگهای 18 اینچی بزرگتر همه و همه باعث شدهاند که 308 ریسینگ کاپ در مقایسه با پژو 308 GTI، چهرهی تهاجمیتری داشته باشد. این مدل جدید با 1910 میلیمتر عرض، 106 میلیمتر از مدل خیابانی عریضتر است. وزن مدل ریسینگ 308 هم محدود شده و این خودرو وزنی بین 1000 تا 1050 کیلوگرم خواهد داشت.
308 ریسینگ کاپ اجزای اصلی سیستم تعلیق 308 GTI مثل محور و بیم عقب را به عاریه گرفته است بااینحال پژواسپرت برای تطابق بهتر با مسیر مسابقه، قطعات مخصوص رالی مثل ترمز با کالیپر شش پیستونه و گیربکس شش سرعته متوالی با تعویض دنده از پشت فرمان را به این خودرو افزوده است.
پژو انتظار دارد که 308 ریسینگ روند موفقیتآمیزی را در هر دو نوع مسابقات RCZ در پیش بگیرد. مسابقات تکمرحلهای سالنی و اسپرت VLN آلمان، CER در اسپانیا، CITE در ایتالیا و BGDC در بلغارستان درست مثل مجموعه مسابقات 24 ساعته انتظار این خودرو را میکشند.
منبع: carscoops