طبق اعلام شورولت بیش از 90 درصد این تعداد در بازارهای آمریکا، چین و کره جنوبی به فروختهشده و هماکنون نیز مدل مالیبو در 25 بازار مختلف در سراسر دنیا به فروش میرسد.
مالیبو طی تاریخ طولانی خود فرازوفرودهای بسیاری از سر گذرانده است. نسل اول که شاید بتوان گفت نسخهای از شورولت شِوِل (Chevelle) بهحساب میآمد، در مدلهای سدان، کوپه، کانورتیبل و اِستیشن عرضه شد و نسبت به سدان دیفرانسیل جلویی که امروزه میشناسیم خیلی متفاوت بود. نسل دوم و سوم آن به ترتیب سالهای 1968 و 1973 وارد بازار شدند. با ورود نسل چهارمش در 1978 نیز نام شِوِل تقریباً به فراموشی سپرده شد. تلاش گسترده جنرال موتورز برای کوچکسازی خودروهایش این نسل (همان نسل چهارم) مالیبو را نیز شامل شد و کاهش ابعادش تا سال 1983 ادامه یافت.
بعدازآن تا اواخر دهه 1990 شورولت توجه خود را روی سدانهای دیفرانسیل جلو ازجمله سِلِبریتی (Celebrity) و لومینا (Lumina) معطوف کرد، به همین دلیل نام مالیبو در این مدت کاملاً مسکوت ماند. در سال 1997 مالیبوی جدید بهعنوان یک سدان دیفرانسیل جلوی کوچکتر دوباره قد علم کرد تا بین مدل کامپکت کاوالیِر (Cavalier) و لومیای اندازه متوسط قرار گیرد. 7 سال بعد (2004 میلادی) مالیبو کاملاً از نو طراحی شد و یک نسخه مَکس اِستیشن (Maxx Station) هم به خط تولید اضافه شد. بالاخره نسل هفتم آن سال 2008 پرده از رخ برداشت و رقابت جدی با خانواده سدانهای ژاپنی نظیر هوندا آکورد و تویوتا کمری را دستور کار اصلی خود قرارداد.
مالیبویی که در حال حاضر ساخته میشود (نسل هشتم) از سال 2013 روی خط تولید رفته و تاکنون فروش چندان خوبی نداشته است. همین موضوع جنرال موتورز را به تکاپو انداخته تا بهزودی یکی از سریعترین تغییر نسلهای تاریخ این مدل را رقم بزند و تقریباً همهچیز را بازهم از نو پیکربندی کند! به همین دلیل است که نسل جدید مالیبو سال 2016 با قوای فنی جدید، استایل دراماتیکتر و حجم گستردهای از فناوریهای روز خواهد آمد تا نامش را دوباره سر زبانها بی اندازد. بد نیست اشارهکنم که یک نسخه گاز-الکتریک با قوای فنی تمام هایبرید از نوع موازی هم با اقتباس چند عنصر از مدل وُلت (Volt) به خط تولید اضافه خواهد شد.
در پایان بد نیست سری به تصاویر ضمیمهشده بزنید و سیر تکاملی مالیبو را از آغاز تا کنون مشاهده کنید.