در حالی که XAV-ادونچر شباهت زیادی به کانسپت XAV دارد (کانسپتی که در نمایشگاه امسال اتومبیل سئول به نمایش گذاشته شد)، XLV-ایر در واقع، یک پیشتولید از مدل «تیوولی» با طول بلند بدنهاش است که قرار است اوایل سال آینده میلادی به بازار معرفی شود.
نسبت به مدل کنونی تیوولی، این مدل جدید از فضای بیشتر حمل وسایل و ویژگیهای کاربردی بیشتری برخوردار است. در همین حال، همانند تیوولی، از بین گزینههای موتور ۱/۶ لیتری بنزینی یا ۱/۶ لیتری دیزل میتوان برای همراهی با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا دستی و سیستم تکدیفرانسیل یا دو دیفرانسیل استفاده کرد.
از نظر طراحی، XLV-ایر نسبتاً شبیه به تیوولی است؛ با این تفاوت که یک پنجره سوم کناری، یک حالت ظاهری جالبتوجه برای خودرو ایجاد کرده است. همچنین سپرها و چراغهای عقب نیز تغییرات خود را دارند.
سانگیانگ در مورد XAV-ادونچر میگوید که برای ساخت آن از یک تفسیر دوباره «کوراندو» در ترکیب با «طراحی مدرن و عضلانی» کمک گرفته است. همچنین گفته میشود که در این کانسپت، مشتریان نسل جوان و فعال هدف قرار گرفتهاند و بیشترین دوام و قابلیتهای آفرود در یک شاسیبلند کامپکت درنظر گرفته شده است. در همین حال، در مورد برنامههای تولید این مدل، سخنی به میان نیامده است.
در جایگاه سانگیانگ در نمایشگاه فرانکفورت امسال، یک مدل تیوولی دیزل نیز خواهیم دید که به یک موتور ۱/۶ لیتری با استاندارد Euro 6 همراه شده و قدرتی به میزان ۱۱۳ اسببخار در بین دور موتورهای ۳۴۰۰ تا ۴۰۰۰ و حداکثر گشتاوری برابر ۳۰۰ نیوتنمتر بین دور موتورهای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دارد.
در این مدل، به صورت استاندارد از یک گیربکس دستی ۶ دنده استفاده میشود و در همین حال، آپشن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس قرار دارد. مصرف تیوولی دیزل به میزان ۴/۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی است و در حالت تکدیفرانسیل، ۱۱۳ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید میکند. مدلهای دو دیفرانسیل این خودرو، در اواخر سال جاری میلادی از راه خواهند رسید.