این موسسه از سال ۱۹۹۷ در بروکسل بلژیک و با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقات ترابری، زیر نظر وزارت ترابری بریتانیا، کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر معتبرترین موسسه تست ایمنی خودرو است.
در آخرین تستهای انجام شده توسط یورو انکاپ ۹ مدل جدید (۲۰۱۵) مورد آزمایش قرار گرفتهاند که شامل: ولوو XC90، آئودی Q7، فورد گلکسی، فورد S-Max، فولکس واگن توران، تویوتا آونسیس، رنو کجار (برگرفته از نام سلسله قاجار!)، مزدا C-X3 و میتسوبیشی L200 هستند. بهترین نتایج کسب شده مربوط به دو SUV سایز کامل یعنی ولوو XC90 و آئودی Q7 بود.
ولوو XC90 در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال ۹۷ درصد، ایمنی سرنشینان کودک ۸۷ درصد، ایمنی عابران پیاده ۷۲ درصد و تجهیزات کمک ایمنی ۱۰۰ درصد موفق عمل کرده است، بنابراین یورو انکاپ تمام ۵ ستاره را تقدیم آن کرد.
آئودی Q7 هم در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال ۹۴ درصد، ایمنی سرنشینان کودک ۸۸ درصد، ایمنی عابران پیاده ۷۰ درصد و تجهیزات کمک ایمنی ۷۶ درصد موفق عمل کرده است و ۵ ستاره کامل از یورو انکاپ دریافت کرده است.
سه مدل آزمایش شده در بخش MPV (وسایل نقلیه چندمنظوره) شامل فولکس واگن توران و مدلهای گلکسی و S-MAX فورد هستند که هر سه امتیاز ۵ ستاره را دریافت کردهاند.
دو مدل دیگری که موفق به کسب رتبه 5 ستاره شدند، تویوتا آونسیس و رنو کجار هستند که در تمام بخشها نتایج خوبی کسب کردهاند.
بر اساس گزارش یورو NCAP، حفاظت خوب از سرنشینان هنوز هم بر پایه مقاومت در این نوع آزمونها است، اما از این پس مقبولیت و عملکرد خوب در اجتناب از انحراف و وجود سیستمهای کمکراننده که نهایت راه رسیدن به وسایل نقلیه کاملاً خودکار را فراهم میکنند، نقش کلیدی در امتیاز کلی دارند.
دو مدل نهایی تست شده مزدا CX-3 و میتسوبیشی L200 هستند، که تنها به کسب نمره 4 ستاره اکتفا کردند. به نظر میرسد که امروزه کسب امتیاز کامل 5 ستاره بدون وجود سیستمهای ایمنی خودکار غیرممکن است.
منبع: carscoops