کیت تقویت PowerXtra B40 – 600 برابوس برای موتور ۴.۰ لیتری V8 دو توربو GT S شامل نقشهبرداری جدید برای تزریق و احتراق و همچنین افزایش فشار توربو است. با تغییرات انجامشده توان این انجین با افزایش ۸۸ واحدی به ۵۹۲ اسب بخار در دور ۶۴۰۰ و گشتاور آن با افزایش ۱۰۰ نیوتن متری به ۷۵۰ نیوتن متر در دور ۴۸۰۰ رسیده است.
به لطف این تغییرات مرسدس-آ ام گ GT S برابوس ۰ تا ۱۰۰ را در ۳.۶ ثانیه پر میکند، (۰.۲ ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد) و حداکثر سرعت با افزایش ۱۵ کیلومتر بر ساعت به عدد ۳۲۵ رسیده است.
علاوه بر تنظیم موتور، برابوس چهار خروجی اگزوز اسپورت بسیار سبک ساختهشده از تیتانیوم را جایگزین کرده است که وزن آن در حدود ۴۰ درصد از اگزوز قبلی سبکتر است و به بهینهسازی و بهبود قدرت موتور V8 کمک کرده است. همچنین یک شیر پروانهای با کنترل الکترونیکی به راننده اجازه میدهد تا از داخل کابین سطح صدای موتور را تغییر دهد.
برابوس همچنین با تنظیم مجدد تعلیق اسپورت نوسانات و ارتفاع خودرو را کاهش داده است. با انجام این تنظیمات ارتفاع GT S در حدود ۱۵ میلیمتر کاهش یافته است.
ارتقاء در طراحی ظاهری شامل یک کیت آئرودینامیکی کربنی متشکل از سپرهای تهاجمیتر و اسپویلر حدید، طراحی جدید برای ورودی هوای گلگیرهای جلو، رکابهای جدید و دیفیوزر سفارشی عقب که تا زیر خروجیهای اگزوز امتداد یافته است. برابوس در نسخه اصلاحشده مرسدس-آ ام گ GT S از رینگهای فوق سبک ساخته Monoblock F در اندازه ۲۰ اینچی در محور جلو و ۲۱ اینچ در عقب استفاده کرده است.