مگان جدید تنها در یک کلاس بدنه و آن هم هاچ بک 5 درب ارائه میشود و دیگر خبری از مدلهای متنوع سدان و کوپه و کروکی آن نخواهد بود. به گفته رنو، درصد بسیار پایینی از فروش مگان فعلی را مدلهای کوپه و کانورتیبل CC تشکیل میدهند. با همین استدلال، فورد نیز در مدل فوکوس خود تنها روی مدلهای هاچ بک 5 درب و استیشن متمرکز شده است.
طراحی مگان جدید، تهاجمیتر و اسپرت و در داخل کابین هم مدرن و باکیفیت به نظر میآید. هرچند پیچیدگی قسمتهایی چون جلوپنجره و چراغها افزایش یافته اما داشبورد ساده و لمسی و آینده نگرانه شده است.
تنها مشخصه فنی قطعی منتشر شده تاکنون، استفاده از سیستم فرمان تمام چرخ 4Control در نسخه GT است، سیستمی که یک دهه ازحضور آن در محصولات پرفورمنس رنو نظیر لاگونا GT مدل 2008 میگذرد و در درخشش بیشتر در این بخش مؤثر بوده است. این سیستم با فرمان دادن به چرخهای عقب در سر پیچها در جهت چرخهای جلو، باعث پایداری فوقالعاده آن میشود. در عوض در سرعتهای پایین، جهت فرمان به چرخهای عقب مخالف جهت چرخهای جلو میشود تا بتواند در شعاع کمتری دور بزند یا پارک نماید. هر چند این سیستم تاکنون هرگز بر روی مگان نصب نشده است، اما شاید از آن برای مدل اسپورت RS به عنوان برگ برنده در مقابل رقبای دیفرانسیل جلو استفاده کنند.
دو پیشرانه بنزینی 202 اسبی و دیزلی 163 اسبی با گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه، از انتخابهای ردهبالای مگان جدید میباشند. مدل GT احتمالاً از یک موتور چهار سیلندر توربوی 2.0 لیتری با قدرت بیش از 271 اسب بخار فعلی بهره خواهد گرفت. این قدرت حتی میتواند بیشتر هم باشد تا در برابر هوندا سیویک تیپ R با قدرت 306 اسب و فورد فوکوس RS با قدرت 345 اسب، بازنده نباشد.
رنو هنوز از ارائه هرگونه اطلاعات دقیق فنی از مگان جدید اجتناب میکند، اما در حال حاضر تصاویر تازهای از آن را منتشر کرده که آنها را با هم مشاهده میکنیم.
منبع: carscoops