کوئرو (越える، Koeru) که در ژاپنی به معنای «فراتر رفتن» یا «تخطی و تجاوز» است، به زودی تبدیل به CX-7 جدید مزدا خواهد شد. این خودرو، طولی بهاندازه ۴۶۰۰ میلیمتر و عرضی برابر ۱۹۰۰ میلیمتر و ارتفاع آن نیز ۱۵۰۰ میلیمتر است که اندکی بزرگتر از CX-5 و البته کم ارتفاعتر از آن و در واقع یک کراساور با جثه بسیار کوچکتر نسبت به یک شاسیبلند است.
به نظر میرسد که «مزدا» خودش نیز این دیدگاه را قبول دارد و در مورد سیستمهای فرمان و تعلیق با تمرکز بر نیازهای راننده، بهینهسازیهای آئرودینامیک، تکنولوژیهای حذف سر و صدای بیرونی (NVH) و سواری راحتتر در این خودرو بحث میکند.
از لحاظ طراحی، این مدل از یک طراحی جلوپنجره استفاده کرده که بهتازگی مشخصه جدید کمپانی شده است. همچنین چراغهای نازک LED تا این جلوپنجره امتداد پیدا میکنند؛ چیزی که اگر در مدل نهایی تولیدی دیده شود، ممکن است علامت سؤالهای زیادی را ایجاد کند.
علیرغم پوشش پلاستیکی موجود بر روی گلگیر چرخها، سقف شیبدار بدنه و ارتفاع کم از سطح زمین، کاملاً شخصیت کوئرو را برملا میکنند. بهعلاوه، مزدا در زیر کاپوت کوئرو از یک موتور «اسکایاکتیو» استفاده کرده که چندان تعجببرانگیز نیست. البته مزدا جزئیاتی در مورد پیشرانه خودروی تولیدی منتشر نکرده، ولی از همین الان میتوان انتظار داشت که برخی موتورهای بنزینی با مصرف بهینه و همین طور، نمونههای دیزلی که در حال حاضر در دیگر محصولات این کمپانی دیده میشوند، به این منظور استفاده شوند.