این خودرو که دوباره طراحی شده تغییرات زیادی را به خود میبیند تغییراتی مثل قدرت بیشتر، پلت فرم کاملاً جدید و ویژگیهای فنّاورانه پیشرفتهتر. متأسفانه آئودی گیربکس دستی این خودرو را حذف کرده و تنها گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک را برای آن در نظر گرفته است.
زیر کاپوت این خودرو موتوری توربوشارژ، شش سیلندر و 3.0 لیتری قرار دارد. این موتور 354 اسب بخار نیرو و 499 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این اعداد افزایشی 21 اسب بخاری و 58 نیوتن متری را نسبت به موتور شش سیلندر سوپرشارژ نسل قبل نشان میدهند. آئودی سیستم انتقال قدرت AWD کواترو را بهصورت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته است. ترکیب این افزایش قدرت با وزن محدود 1631 کیلوگرمی S4 شتاب خودرو را بهبود بخشیده بهطوری که شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت خودرو به عدد 4.7 ثانیه و نهایت سرعت به 250 کیلومتر بر ساعت (محدود شده به صورت الکترونیکی) رسیده است.
شاسی S4 جدید هم بهبود پیدا کرده است. ارتفاع شاسی نسبت به A4 نزدیک به 2.2 سانتیمتر کاهش داشته و حالا سیستم تعلیق اسپرت شده است. این بهبودها در کنار آپشن هایی مثل دیفرانسیل اسپرت، سیستم فرمان هیدرولیک و کمکفنرهای تطبیقی قدرت هندلینگ S4 جدید را بیشازپیش افزایش داده است.
طراحی بیرونی S4 مدل استاندارد 2017 هم تغییراتی داشته که شامل تغییرات جزئی فریم جلوپنجره، رینگهای استاندارد 18 اینچی و آپشن 19 اینچی، قطعههای مختلف با طرح خاکستری مات و سپرهای جلو و عقب جدید میشود. در درون کابین صندلیهای اسپرت، طرح آلکانترا، نوارهای آلومینیوم براق دورتادور کابین وهمان کنسول وسط MMI دوباره طراحی شده خودروی A4 به چشم میخورد. درنهایت S4 جدید نسبت به تصاویر جاسوسی ثبتشده قبلی تغییرات ظریفی داشته است.
به نظر میرسد که هر دو مدل آئودی S4 معرفیشده در نمایشگاه فرانکفورت یعنی سدان و اوانت واگن به بازار آمریکا راه پیدا کنند و مثل همیشه انتظار داریم که کمپانی آئودی بعد از فروش این خودرو تریم RS4 این خودرو را هم وارد بازار کند. خودرویی قویتر از S4 که با موتور شش سیلندر و به مدد توربوشارژ الکتریکی نیرویی نزدیک به 480 اسب بخار تولید میکند.