سیستم هیبریدی RAV4 جدید را ترکیب یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری چرخه اتکینسون با یک موتور قدرتمند برقی و به دنبال آن یک باتری ۲۰۴ سلولی نیکل-متال هیدرید واقع در زیر صندلیهای عقب، یک واحد کنترل قدرت، و یک دستگاه تقسیم قدرت، تشکیل میدهد.
روفور جدید در دو مدل دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد. مدل دو دیفرانسیل، به یک موتور ۵۰ کیلووات ولتاژ-بالا مجهز است که بر روی چرخهای عقب نصبشده و وظیفه آن افزایش کشش و ارائه ظرفیت بکسل ۱۶۵۰ کیلوگرمی، بدون اعمال هیچگونه وزن اضافه و پیچیدگی محور محرک مرکزی، میباشد. موتور قادر است بهطور مستقل از موتور الکتریکی و سیستم هیبریدی، بهتنهایی چرخهای عقب را به حرکت بی اندازد، اما موتور الکتریکی تنها قادر به چرخش دیفرانسیل عقب است. سیستمی به نام E-چهار، همواره در سطوح جادهای لغزنده سیستم محرک RAV4 را به حالت تمام چرخ سوئیچ میکند و نتیجه آن به حداکثر رساندن کشش است.
این سیستم ترکیبی، برای به حداکثر رساندن بهرهوری و رسیدن به تعادل مطلوب از ترکیب قدرت هر دو موتور بنزینی و موتور الکتریکی در کنار هم و همچنین بهتنهایی، استفاده میکند. البته، موتور الکتریکی در هنگام ترمز گیری بهعنوان احیاکننده عمل میکند و مانند یک ژنراتور با خروجی بالا به تبدیل انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی و ذخیرهسازی آن میپردازد.
سیستم کامل ترکیبی درمجموع قدرت ۱۹۴ اسب بخار را فراهم میکند، که حاصل آن پر کردن ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۸.۷ ثانیه، است درحالیکه مصرف سوخت بهطور قابلملاحظهای کاهشیافته و به ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار گاز CO2 آنهم ۱۱۵ گرم بر کیلومتر است. گیربکس آن از نوع E-CVT هست که درواقع سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) الکتریکی است که توسط تکنولوژی شیفت باسیم کنترل میشود و با استفاده از یک سیستم اهرم دنده الکترونیکی کار میکند.
موتورهای راو۴ جدید با بهروزرسانیهای انجامشده کاملاً با استاندارد یورو ۶ مطابقت دارند و شامل موتور جدید ۲.۰ لیتری توربودیزل با توان ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر، و نسخه بهبودیافته موتور بنزینی ۲.۰ لیتری، با توان ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتن متر، میشوند.