نگاهی اجمالی به اینفینیتی Q50s

مدل جدید اینفینیتی Q50 حالا پیشرفته‌تر و بالغ‌تر از سدان G37 قبلی است اما به این معنی نیست که کاملاً بهتر است. تست‌های قبلی ما نشان داده است که این خودرو متمرد و خیره‌سر بوده و در زمان رانندگی با سیستم فرمان تطبیقی باسیم DAS که به‌صورت اختیاری نصب می‌شود فاقد احساس است.

 

Infiniti Q50s 3.7

Infiniti Q50s 3.7


درحالی‌که کمپانی تلاش کرده است تا لحظات خوبی را با پکیج لاستیک‌های باکیفیت و برخی موارد شامل به‌روزرسانی‌های متعدد نرم‌افزاری رقم بزند، این انتخاب سیستم فرمان معمول و مرسوم برای خودرو است که ابهامات الکترونیکی را می‌زداید.
موتورهای الکتریکی DAS، ماژول‌های کنترل و حس‌گر نیروی فرمان تنها می‌توانند نیروی واکنشی را بر روی چرخ‌های جلوی Q50 بسازند (اتصال مکانیکی به‌عنوان پشتیبان وجود دارد). آرایش فرمان هنوز بر پایهٔ دستیار الکتریکی است و به خاطر اتصال مستقیم مکانیکی، احساس طبیعی‌تری دارد.
  • 2014-infiniti-q50s-37-photo-605872-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-interior-photo-605919-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-interior-photo-605887-s-1280x782

عکس‌العمل‌های گیربکس و فرمان این خودرو قابل پیش‌بینی تر شده و با دینامیک Q50s هماهنگی بهتری دارد. DAS هر دست‌انداز و ناهمواری موجود در سطح جاده را فیلتر می‌کند و عکس‌العمل‌ها و اشاره‌های آن تا حدودی آشنا بوده و تلاش دارد در پیچ‌ها رفتار متناسبی را از خود نشان دهد.
در جاده این خودروی RWD نتایج قوی‌تری را به لطف استفاده از لاستیک‌های تابستانی بریجستون (40/245 در جلو و 35/265 در عقب) به دست می‌آورد. این لاستیک‌های قابل سفارش، رکورد 0.95 g را بر جای می‌گذارند که در مقایسه با 0.88 g که در تست‌های قبلی به‌دست‌آمده بود بسیار بهتر است. مسافت توقف از سرعت 112 کیلومتر بر ساعت نیز کاهش‌یافته و به حدود 47.5 متر رسیده است. شتاب صفرتا 96 کیلومتر نیز 0.2 ثانیه بهبودیافته است.
Infiniti Q50s 3.7

Infiniti Q50s 3.7


درحالی‌که اینفینیتی خیلی دوستانه (!) مبلغ 4300 دلار را برای مجموعهٔ رینگ و لاستیک پرزرق‌وبرق و چسبندهٔ خود طلب می‌کند، اما سفارش سیستم فرمان معمولی و مرسوم هزینه‌ای را برای Qs غیرهیبریدی اضافه نمی‌کند. (DAS در همهٔ Q50 های هیبریدی وجود دارد.)
هنوز هم اینفینیتی شمارا به خاطر برخی پکیج‌های انتخابی تنبیه می‌کند! ما می‌گوییم که پکیج لوکس تورینگ (شامل ستون فرمان تلسکوپی، صندلی‌های عقب تاشونده، مونیتور برای دید اطراف و آینه‌های تیره شوندهٔ خودکار) را فراموش کنید زیرا این پکیج با DAS عرضه می‌شود و علاوه بر آن پکیج لوکس تورینگ نیازمند سفارش پکیج تکنولوژی به مبلغ 3200 دلار است.
ما تعهد اینفینیتی برای توسعهٔ سیستم فرمان باسیم را می‌ستاییم اما این تکنولوژی هنوز راه نه‌چندان طولانی را برای پیشرفت پیش رو دارد. پیشرفت‌های حادث‌شده در این خودرو ممکن است این اجازه را به Q50s بدهد که زمان را از دست ندهد. اما برای امروز،Q50 بهترین لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • 2014-infiniti-q50s-37-photo-605899-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-photo-605906-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-photo-605903-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-interior-photo-605913-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-interior-photo-605908-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-interior-photo-605909-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-interior-photo-605907-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-photo-605885-s-1280x782
  • 2014-infiniti-q50s-37-photo-605874-s-1280x782

مشخصات
نوع خودرو: موتور جلو، RWD،چهار درب سدان
نوع موتور:6 سیلندر 3.7 لیتری 24 سوپاپ، بلوک آلومینیومی
قدرت موتور: 328 اسب بخار در دور موتور 7000 – گشتاور 365 نیوتن متر در دور موتور 5200
گیربکس: 7 سرعتهٔ اتوماتیک با شیفترهای دستی
شتاب صفرتا 96 کیلومتر: 4.9 ثانیه
شتاب صفرتا 160 کیلومتر: 12.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 231 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت (لیتر): 11.76 در شهر و 8.11 در جاده
قیمت مدل تست شده: 50.955 دلار (قیمت پایه:44.455 دلار)

نویسنده : شاهین احمدزاده

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...