کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی خودروهای تویوتا

شرکت ژاپنی تویوتا به تازگی اعلام کرده با اتکا بر موفقیت خودروهای هیبریدی خود، در برنامه ریزی جدید خود قصد دارد کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی خودروهای جدیدش تا سال ۲۰۵۰ را هدف گذاری نماید. تصمیمی که اجرایی شدن آن کمک شایانی به حفظ محیط زیست و سلامتی جامعه می کند.
   کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی خودروهای تویوتا

کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی خودروهای تویوتا

تویوتا موتور با اتکا بر موفقیت خودروهای هیبریدی خود، کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی خودروهای جدیدش تا سال ۲۰۵۰ را هدف گذاری کرده است.

به گزارش اخبار روز دنیای ماشین به نقل از ایسنا، سازنده مدل هیدروژنی “میرای” اعلام کرد قصد دارد تا حدود سال ۲۰۲۰ سالانه بیش از ۳۰ هزار خودروی هیدروژنی را تحویل دهد.

این خودروساز ژاپنی همچنین تحویل بیش از ۱۵ میلیون خودرو هیبریدی در مدت مذکور را هدف‌گذاری کرد.

در شرایطی که صنعت خودرو در پی رسوایی تقلب فولکس‌ واگن در تست آلایندگی خودروهای دیزلی مهیای عواقب گسترده‌تری می شود، تویوتا بر بلندپروازی‌های محیط زیستی خود تاکید کرد.

رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان خودرو ژاپن ماه جاری اظهار کرد که تقلب فولکس واگن به اعتماد در این صنعت آسیب زده است.

تویوتا با بیش از ۸ میلیون دستگاه خودرویی که در کمتر از دو دهه اخیر فروخته است، در صنعت جهانی خودرو تا کنون بزرگترین فروشنده خودروهای هیبریدی بوده است. حدود ۱۴ درصد از خودروها و کامیون‌هایی که این شرکت سال گذشته در سراسر جهان به فروش رساند هیبریدی یا خودروهای دو گانه سوز بودند.

تویوتا پس از این که با گذشت هفت سال نخستین مدل بازطراحی شده پریوس هیبریدی را آماده کرد فروش این مدل را پیش از پایان امسال در ژاپن آغاز خواهد کرد.

این شرکت همچنین قرار است ماه جاری تحویل خودروی هیدروژنی میرای را در کالیفرنیا آغاز کند.

تویوتا تا پایان ماه اوت ۳۰ مدل خودروی سواری هیبریدی و یک دستگاه پلاگین هیبریدی را به فروش رساند.

مهندسان پریوس اظهار کردند در طراحی این مدل تلاش کردند عملکرد آن با موتورهای دیزلی برابری کند که تا پیش از رسوایی اخیر فوکس واگن، گزینه محبوب این خودروساز آلمانی بود.

فولکس واگن اکنون در حال فاصله گرفتن از این فناوری و رویکرد به سوی مدل‌های پلاگین هیبریدی و برقی است.

این خودروساز آلمانی قصد دارد برای خودروهای برقی از جمله مدل بازطراحی شده فیتون به عنوان یک مدل تمام برقی، قطعات استانداردی طراحی کند.

پیش از افشای رسوایی تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی دیزلی، این شرکت برای عرضه ۲۰ مدل برقی و پلاگین هیبریدی تا سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا در مقایسه با جنرال موتورز که سومین خودروساز بزرگ جهان است در استراتژی برقی سازی مدل‌هایش پیشرفت بیشتری داشته است.

جنرال موتورز که پلاگین هیبریدی وولت یکی از مدلهای مورد عرضه این شرکت است، تحویل ۵۰۰ هزار خودرو حداقل نیمه برقی در آمریکا تا سال ۲۰۱۷ را هدف‌گذاری کرده است.

در مقابل طبق آمار شرکت اوتو دیتا، تحویل پریوس هیبریدی در آمریکا در سال ۲۰۰۷ از مرز ۵۰۰ هزار دستگاه عبور کرد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...