برترین‌های نمایشگاه اتومبیل دیترویت

الآن که این مقاله را می‌خوانید، نمایشگاه خودروی دیترویت نیز به ساعت‌های پایانی خود نزدیک می‌شود؛ با همه جذابیت‌ها مطمئناً شما نیز با ما هم‌عقیده‌اید که اتوشو امسال مثل همیشه نبود. چراکه بازیکنانی بزرگ در عرصه اتومبیل‌سازی – چون بنتلی، مینی و لندروور – عزم خود را جزم کرده و با شرکت نکردن در این رویداد مهم و پرطرفدار، هواداران پر و با قرصشان را ناامید کردند.

 

Detroit Auto Show 2016
Detroit Auto Show 2016

اما همین‌طور که “با یک گل نمی‌گردد بهار” پس بدون این چند برند نیز نمایشگاه دایر شده و اتفاقاً اصلاً هم کسل‌کننده نیست. شرکت‌هایی از سراسر جهان باروبندیل را بسته و به شهر ماشین سفر کرده‌اند تا از تازه‌ترین دستاوردهایشان در این حوزه رونمایی کنند و ما اینجا در پدال بر آن شدیم تا برای آن دسته از دوستانی که احتمالاً وقت یا حوصله بررسی تمامی مقالات و اخبار را ندارند، یک جمع‌بندی کوتاه از برترین‌های نمایشگاه امسال ارائه دهیم.

هوندا ریجلاین 2017
حربهٔ هوندا برای جذب طیف وسیع‌تری از مخاطبان، معمولی‌تر کردن ظاهر نسل دوم ریجلاین است. این یعنی آن نشانه‌هایی که شخصیتی خاص به نسل گذشته ریج لاین می‌بخشیدند در این ماشین جایی ندارند اما خوشبختانه کسی به کابین جادار آن دست‌درازی نکرده است.

2017 Honda Ridgeline
2017 Honda Ridgeline

نسل تازه این خودرو بر پلتفرمی یکپارچه استوار شده و سعی دارد تا در این آشفته‌بازار پیک‌آپ تراک‌های سایز متوسط، بیشتر به یک ماشین سواری شبیه باشد تا یک تراک. اما شاید در آینده اقبال به هوندا پشت کند، چراکه هیوندای خبر از تولید انبوه کانسپت سانتا کروز در آینده‌ای نه‌چندان دور داده است.
مرسدس بنز E-Class
به عقیده ما اندام مرسدس بنز کلاس ای ۲۰۱۷ بر خواسته از زبان طراحی تازه این شرکت آلمانی است و این یعنی شباهتی که بین آن و مدل کوچک‌تر کلاس سی و پرچم‌دار کلاس اس می‌یابید، به‌هیچ‌وجه تصادفی نیست. اما بیایید کمی واقع‌بین بوده و فریب این تکه فلز را نخوریم، چراکه زیر این چهره، انبوهی از هیجان خفته است.

2017 Mercedes-Benz E-Class
ردیفی از سنسورها، دوربین‌ها و لیزرها دست به دست هم داده‌اند تا ای استقلال خویش را به‌دست آورده و تا سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت، کنترل ترمز و شتاب را به دست بگیرد. با این وجود مسئولیت کنترل فرمان هنوز هم با راننده است؛ اگرچه نسخه‌ای بهبود یافته از تکنولوژی دستیار هدایت مرسدس بنز به کمک او می‌آید تا خودرو در یک خط مستقیم بماند. همچنین مرسدس کلاس ای فناوری ویژه‌ای را در آستین دارد؛ قابلیتی به نام صدای پیش-ایمن که هنگام تشخیص برخوردی قریب‌الوقوع، سیگنال تداخلی کوتاهی ساطع می‌کند که باعث محافظت از قوه شنوایی سرنشینان می‌شود.


کرایسلر پاسیفیکا
کرایسلر با مینی ون نامیدن یک کراس‌اوور جوان، مینی ون را دوباره ابداع کرد. بر و روی پاسیفیکا از سدان ۲۰۰ الهام گرفته شده و در پیکره‌اش از پلتفرمی تازه استفاده شده است. در درون خودرو، مطمئناً خانواده‌ها با دیدن یک جاروبرقی جاسازی شده در کابین ماشین خوشحال خواهند شد به‌علاوه صندلی‌های معروف Stow n’ Go کرایسلر نیز از جایشان تکان نخورده‌اند.
2017 Chrysler pacifica
2017 Chrysler pacifica

پاسیفیکا به لطف پیشرانه هیبریدی خود که از دو موتور الکتریکی و یک باتری ۱۶ کیلووات ساعتی تشکیل شده، می‌تواند تا ۴۸ کیلومتر را سبز سبز براند. خالی از لطف نیست که بدانید این خودرو اولین مینی ون هیبریدی تمام دوران و اولین خودروی تولید انبوه کرایسلر است که می‌بایست آن را به پریز برق وصل کرد. مدل‌های غیر هیبریدی در سینه خود موتور ۳٫۶ لیتری Pentastar وی ۶ را خواهد داشت که ۲۸۷ اسب نیرو و ۳۵۵ نیوتون متر گشتاور از برکت وجود اوست.
فورد F-150 رپتور SuperCrew
وقتی آشپزی را به فورد Performance بسپارید، غذایتان چیزی شبیه به رپتور سوپرکرو ۲۰۱۷ در می‌آید. خودرویی زیبا که پایه و اساسش F150 ای با بدنه آلومینیمی است. همین معماری به رپتور اجازه داده تا حدود ۲۲۶ کیلوگرم از نسخه اصلی خود سبک‌وزن‌تر باشد. اما زبانمان از توصیف طراحی این هیولا قاصر است؛ خطوط و منحنی‌های بدنه این خودرو در اولین لحظه مانند یک سیلی به‌صورت هر بیننده‌ای برخورد می‌کنند. در بحث توان، رپتور پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 جدش را با یک موتور ۳٫۵ لیتری اکوبوست V6 توربوشارژ شده معاوضه کرده که در کنار جعبه دنده ۱۰ سرعتِ اتوماتیک، این ماشین وحشی را به راه می‌اندازد.
2017 Ford F-150 Raptor SuperCrew
2017 Ford F-150 Raptor SuperCrew

اما برای داشتن یک رپتور ۲۰۱۷ درون گاراژتان، باید صبر پیشه کنید – البته اگر در آن گاراژ جا شود. با اینکه نمایشگاه دیترویت پارسال بود که از نسخه‌ای نزدیک به تولید این تراک سخن می‌گفتند، اما تا پیش از پایان سال میلادی انتظار این مدل را در فروشگاه‌های فورد نداشته باشید.
ب‌ام‌و M2
معرفی ‌ام ۲ به اکتبر بازمی‌گردد و منطق می‌گوید که باید در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس چشممان به جمال آن روشن می‌شد. برخلاف انتظار همگان اما بی‌ام‌دبلیو رویداد لس‌آنجلس را رها کرد تا این روزها در دیترویت رسماً از این کوپه چشم‌نواز پرده بردارد. ولی آلمانی تازه‌رسیده باید جای ام کوپه سری یک را بگیرد، خودرویی که با لیمیتد ادیشن بودنش اشک دوستدارانش را در آورد.
2016 BMW M2 Coupe
2017 BMW M2 Coupe

با نیم‌نگاهی به برگه اطلاعات فنی، می‌فهمیم که‌ام ۲ از بچه‌های بالاست! موتور ۳ لیتری توربوشارژ شدهٔ شش سیلندر خطی او از پس تولید ۳۶۵ اسب بخار نیرو بر می‌آید؛ سیستم تعلیق خودرو نیز به لطف آلومینیمی بودن بسیار سبک‌وزن است. علاوه بر آن دو، بی‌ام‌دبلیو با کیت بدنهٔ خاصش، عضلات یک بدن‌ساز را برای ام ۲ به ارمغان آورده. کافی است تا او را به یک جعبه دنده ۷ سرعتِ دو کلاچِ مجهز کنید، از این پس صفر تا ۹۹ کیلومتر را پا به پای پورشه ۹۱۱ کررا اس می‌تازد.
لینکلن کانتیننتال
لینکلن کانتیننتال معرفی شد تا غفلت دور و دراز فورد در مورد برند لوکسش را پایان دهد. از جلوپنجره قوس‌دار گرفته تا چراغ‌های جلویی که از آینده آمده‌اند، نشانه‌های یک طراحی نو و متمایز را در جای‌جای پیکرهٔ این خودرو می‌توان یافت. توجه لینکلن به جزئیات مثال‌زدنی است، مهم نیست که چقدر کوچک باشند – روی تک‌تک آن‌ها وقت صرف شده است. مثلاً به گفته کمپانی، هنگام دوختن روکش صندلی‌ها، در هر اینچ تنها ۶ یا ۷ کوک زده شده تا ظاهر زیبای آن‌ها حفظ شود.
2017 Lincoln Continental
2017 Lincoln Continental

تا امروز تنها یک پیشرانه برای لینکلن معرفی شده و آن هم چیزی نیست جز موتور ۳ لیتری وی ۶ توربوشارژ دوقلو که قدرت ۴۰۰ اسب را به صاحبش تقدیم می‌کند. اما در آینده، خط تولید این خودرو شاهد موتورهایی از این ضعیف‌تر خواهد بود.
جنسیس G90
درست مانند مرسدس بنز، بی‌ام‌دبلیو، لکسس و آکورا، هیوندای نیز برای خودروهای لوکس و گران‌قیمت خود برند فرعی تازه‌ای با نام جنسیس ایجاد کرد. در حال حاضر این برند تنها یک عضو دارد و آن هم کسی نیست جز جی ۹۰؛ اما در سال‌های آتی یک کوپه، یک سدان کوچک‌تر و حداقل دو کراس‌اوور به خانواده می‌آیند.
2017 Genesis G90
2017 Genesis G90

بی‌شک جی ۹۰ که رسالتش جایگزینی هیوندای اکوس پیر بود، با طراحی چشم‌نوازش بر چهره تمامی مدل‌های آتی هیوندای تأثیر می‌گذارد. همچنین این خودرو به لطف کابینی با لوازم چرمی و تریمی از جنس چوب، افتخار این را دارد که مجلل‌ترین ساخته خودروساز کره‌ای تا به امروز باشد.
GMC آکادیا
با آکادیا آشنا شوید؛ خودرویی که جی‌ام‌سی با هر ترفندی آن را ۳۱۷ کیلوگرم سبک‌تر، ۱۸ سانتی‌متر کوتاه‌تر و ۸ سانتی‌متر باریک‌تر از نسل پیشین خود ساخته – مسبب رژیم سخت این کراس‌اوور آمریکایی‌تبار موادی سبک‌وزن چون فولاد با مقاومت بالاست. کم شدن سایز دور کمر، این امکان را برای شرکت مادر به وجود آورد که با یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر سروته قضیه پیشرانه آکادیا را هم بیاورد؛ اگرچه هنوز هم برای عاشقان نیرو یک موتور ۶ سیلندر کنار گذاشته‌اند.
2017 All-New GMC Acadia All Terrain
2017 All-New GMC Acadia All Terrain

اینجا دو برادر آکادیا نام داریم؛ اولی مدلی رده‌بالا به نام دنالی که از آن تجمل‌گراهاست و دیگری نسخه آل ترین (All-Terrain) که با وجود سیستم چهار چرخ متحرک دو کلاچِ، از پس جاده‌های ناهموار بیشتری بر می‌آید.
لکسس LC 500
این وسیله با آن قوس‌ها و زوایای رادیکالش، طراحی یک خودروی کانسپت را به بخش لکسس آورده بود. بر خواسته از روح LF-LC کانسپت، ال‌سی ۵۰۰ با بزرگ کردن جلوپنجره مشهور لکسس، چراغ‌های LED روشن در طول روز بومرنگ شکل، ستون C پنهان شده و چراغ‌های عقب تعبیه شده در چارچوب‌های کرومی توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
2017 Lexus LC 500
2017 Lexus LC 500

برخلاف بعضی شرکت‌ها که نیرو را از ساخته‌شان دریغ می‌کنند، لکسس ال‌سی را به یک موتور ۵ لیتری وی ۸ مجهز کرده که وقت نیاز تا ۴۶۷ اسب بخار نیرو و ۵۲۷ نیوتون متر گشتاور را به راننده تقدیم می‌کند. این انرژی از پیچ و خم‌های یک جعبه دنده ۱۰ سرعتِ و اتوماتیک می‌گذرد تا به چرخ‌های عقب برسد. آیا مردم بی‌ام‌دبلیو سوار خودروی خود را رها کرده و به تیم این خودروی چشم‌نواز و قدرتمند می‌پیوندند؟ تنها زمان پاسخگو است.
بیوک آویستا کانسپت
اشتباه نکنید، این با هر بیوکی که تاکنون دیده‌اید فرق دارد. اکثر مردم بر این عقیده‌اند که تنها کاری که بیوک از پس آن بر می‌آید ساخت سدان‌های بزرگ و حوصله سر بر و کراس‌اوورهایی عضلانی با خط سقف قوسی شکل است. آویستا آمده تا این تفکر را از میان بردارد؛ نیرویش توسط یک موتور توربوشارژ دوقلوی وی ۶ تأمین می‌شود که در یک چشم به هم زدن قدرت ۴۰۰ اسب را به چرخ‌های عقب می‌فرستد.
Buick Avista Concept
Buick Avista Concept

اما سؤال اساسی اینجاست: “آیا ساخته خواهد شد؟” بیوک آویستا را تنها یک کانسپت می‌داند اما خبرهای اخیر حاکی از آن است که کمپانی خواهر ساکن آلمان، اوپل، نیز در فکر معرفی یک خودروی کانسپت جدید، با نام جی‌تی، در سال آتی است. آیا جنرال‌موتورز با دادن نسخه‌هایی متفاوت از آویستا به اوپل و بیوک، با یک تیر دو نشان زده و از اصول صرفه‌جویی در مقیاس هم پیروی می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤال باید منتظر پرده‌برداری اوپل از کانسپت جی‌تی‌اش بمانیم.
منبع:دیجیتال ترندزمنبع : سایت پدال

نویسنده: مهدی بازیار

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...