در زمینه راندمان روشنایی، چراغهای جلوی نور پایین در مدل جدید CX-9، نوری برابر ۹۰۰ لومن و یا چیزی در حدود دو برابر خروجی یک چراغ هالوژنی ایجاد میکنند؛ موضوعی که منجر به ۳۵ درصد درخشندگی بیشتر در مقایسه با چراغهای استاندارد هالوژنی میشود. همچنین در این حال، ۱۰ درصد فاصله بیشتر نسبت به چراغهای زنون HID پوشش داده میشود. جولین مونتوز (Julien Montousse)، رئیس بخش طراحی در این زمینه میگوید:
از نقطهنظر طراحی، چراغهای LED امکان استفاده از چراغهایی نازک و در نتیجه، تنظیم مناسب ارتفاع در جلوبندی را فراهم میکنند. اتصال LED با طرح «سیگنیچر وینگ» در جلوپنجره عریض، نشانهای از این واقعیت است که مزدا به CX-9 به عنوان سکویی برای صعود به سطوح بالای بازار نگاه میکند.
همین اصول برای چراغهای عقب LED نیز به کار گرفته شدهاند؛ چراغهایی که نسبت به نمونههای معمولی هالوژنی، در شرایط اضطراری سریعتر روشن میشوند و احتمالاً میتوانند برخورد از عقب را کاهش دهند. به علاوه، حرارتی که چراغهای LED تولید میکنند، نسبت به چراغهای هالوژن یا زنون کمتر است و بنابراین، در درازمدت دوام بیشتری خواهند داشت. «مونتوز» در این زمینه اضافه میکند:
مردم میتوانند برای سالها با کراساور معمولی رانندگی کنند و هیچگاه عاشق رانندگی با آن نشوند. ما در CX-9 میخواهیم چیزی را بسازیم که بیشتر از یک وسیله نقلیه خانوادگی باشد. قصد ما خلق یک تجربه است. هر زمان که در پشت فرمان قرار میگیرید، از چرم ناپا گرفته و چوپ اقاقیا و درخشش سفید چراغها، رانندهها و مسافران باید احساس خاصی را تجربه کنند. من اعتقاد دارم که به این هدف رسیدهایم.
مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۶ هماکنون در بازار امریکا با شروع قیمت ۳۱ هزار و ۵۲۰ دلار در دسترس قرار گرفته است.