سیتروئن شریک استراتژیک سایپا شد

درحالی‌که این روزها رنو به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار ایران است، هم‌وطن دیگران یعنی سیتروئن نیز بی‌کار ننشسته و خیز بلندی برای ورود به بازار پرسود و تشنه ایران برداشته است.

   Citroen C3 1.4e-HDi 70 Airdream

Citroen C3 1.4e-HDi 70 Airdream

Citroen C3

مدیرعامل سایپا خبر از واگذاری 50 درصد سهام سایپای کاشان به سیتروئن برای تولید خودروهای این شرکت و انتقال تکنولوژی داد. سیتروئنی که یادآور روزهای نخست شروع به کار سایپا با محصول ژیان هم هست. از سویی این خبر با استقبال طیفی از روبرو شده که سیتروئن را به‌عنوان خودروسازی پیشرو رده بالا شناخته و محصولات آن را برای قشر متوسط به بالای کشورمان مناسب می‌دانند. به‌عنوان نمونه امیرحسن کاکایی، عضو هیئت‌علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: سیتروئن جزو برندهای نسبتاً تاپ اروپاست که از نظر فن‌آوری و کیفیت نسبت به سایر خودروسازان مانند رنو برتری دارد.
Citroen C1
Citroen C1

اما از سویی نیز منتقدان به این قرارداد، بخشیدن نیمی از بهترین و جدیدترین کارخانه سایپا را به سیتروئن، حاتم‌بخشی دانسته و بعید می‌دانند که چیز مناسبی در قبال آن به بازار ایران برسد. به‌عنوان مثال اگر سیتروئن به دنبال مونتاژ خودروهای کاکتوس خود در ایران باشد، تنها قشر محدودی قادر به خرید این محصولات خواهند بود و در صورت مونتاژ مدل C- Zero هم با توجه به ابعاد بسیار کوچک و پیشرانه تمام الکتریکی، چندان نمی‌توان بازار بزرگی برای آن انتظار داشت. در عوض مدل‌های C-الیزه، C1 و C3 می‌توانند انتخاب‌های معقول‌تری باشند اما باید حتماً انتخاب قیمت آن‌ها نیز هوشمندانه صورت گیرد تا بتوانند طیف عمده‌تری از مصرف‌کنندگان ایرانی مخصوصاً برای مصارف خانواده را به نحوی در دسترس و قابل‌خرید پاسخگو باشند.
Citroen C-Zero
Citroen C-Zero
2015 Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus
Citroen C-Elysee 2015
Citroen C-Elysee 2015

پیش‌داوری شما درباره ورود سیتروئن به بازار ایران چیست و آیا حضور دوباره این شرکت در مقیاسی بزرگ را نسبت به سایر خودروسازان جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنید.
New 2016 Citroen C6
New 2016 Citroen C6
 
 
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...