به این منظور، پیشنویس اولیه یک قانون تهیه شده است. شه وِیژن (She Weizhen)، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین از تلاشها برای ارائه مقرارت وسایل نقلیه خودران خبر داده، ولی در عین حال، هیچگونه بازه زمانی برای نسخه نهایی آن مشخص نشده است.
تمرکز چین نسبت به خودرانها، بخشی از برنامه گستردهتری است که خودروسازان را برای ارتقای تکنولوژیهایشان در کارخانههای جدید و افزایش شغلهای مرتبط تشویق میکند.
«بلومبرگ» البته به یک محدودیت قانونی در تست در بزرگراهها نیز اشاره میکند که میتواند منجر به تأخیر در ارائه وسایل نقلیه خودران در چین شود؛ چرا که این قانون اجازه آزمایش شرایط ترافیک و عادتهای رانندگی واقعی را به خودروسازان نمیدهد.
این در حالی است که اخیراً توسعه خودرانها پس از اینکه NHTSA تحقیقات در مورد یک تصادف منجر به مرگ در تسلا مدل S در هنگام استفاده از سیستم اتوپایلوت آغاز کرد، با شک و تردیدهایی همراه بوده است. در چین، یک خودروی بدونراننده ساخت «چانگکینگ چانگان اتومبیل» با استفاده از دوربینها و رادارهای خود یک سفر ۱۲۰۰ مایلی (۱۹۳۰ کیلومتری) را در ماه آوریل کامل کرده است. همچنین اخیراً «بایدو» و کمپانی مادر ولوو، «ژِجیانگ جیلی هولدینگ گروپ» سرعت بیشتر در پیشنویس چارچوب قانونی تکنولوژی رانندگی خودکار را از مقامات دولت چین خواستار شدهاند.
منبع: automobilemag , pedal.ir