پیشرانههای 3 و 4 سیلندر دینامیک بنزینی و دیزلی این خودروساز کاراتر، نرمتر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری خواهند بود.
برخلاف گمانهزنیهای قبلی مبنی بر اینکه بامو این پیشرانهها را در سری 5 جدید معرفی خواهد نمود اما باید گفت که چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. مدیر بخش قوای محرکهی بامو میگوید:
در بحث توسعهی این پیشرانهها صحبت از چند ماه نیست بلکه سالهاست که روی آنها کار میکنیم. سری 5 جدید از نسخههای به روز شدهی پیشرانههای فعلی استفاده خواهد کرد.
شایان ذکر است که نسل جدید سری 5 در سپتامبر رونمایی شده و در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.
بنابراین انتظار میرود که خانوادهی پیشرانههای مدولار بامو در نسل آیندهی سری 3 که در اواخر سال 2017 معرفی میشود بکار گرفته شود و پسازآن راه برای استفاده از این پیشرانهها در دیگر مدلهای این خودروساز و مینی هموار خواهد بود. بامو ادعا میکند که این نسل از پیشرانهها 5 درصد کمتر آلایندهتر بوده و بهطور متوسط افزایش 7 اسب بخاری و 20 نیوتون متری را در قدرت و گشتاور خواهند داشت.
شاید با اندازهگیریهای مرسوم این بهبودها چندان چشمگیر نباشند اما کمپانی مدعی است که به لطف سیستم خنککنندگی هوشمند سیلندر و بهینهسازیهای صورت گرفته در سیستم اگزوز، میزان آلایندههای نیتروژن اکسید و دیگر آلایندهها بهطور قابلتوجهی کاهش مییابد.
نسخههای 3 سیلندر دیزلی دارای قدرت 95/114 اسب بخاری و گشتاور 220/270 نیوتون متری خواهند بود. پیشرانههای 4 سیلندر نیز با خروجیهای 147،188 و 231 اسب بخاری و گشتاورهای 350،400 و 450 نیوتون متری خواهند بود. میزان قدرت تولیدی پیشرانههای بنزینی هنوز اعلام نشده است.
در نهایت این پیشرانههای جدید در همهی مدلهای بامو از سری 1 گرفته تا سری 5 و احتمالاً در مینی کانتری من مورد استفاده خواهند گرفت.
پیشرانههای 4 سیلندر همچنین از سیستم توربوی توئین اسکرول نیز بهره میبرند که برای دستیابی به عملکرد بالاتر ضروری هستند. یک دریچه برای کنترل جریان هوا در سرعت و فشار پایین پیشرانه مورد استفاده قرار میگیرد و دیگری نیز در سرعتهای بالاتر وارد مدار میشود. در این پیشرانههای جدید فشار تزریق سوخت نیز افزایش یافته که حداکثر آن 2700 بار است. همچنین استفاده از شفتهای متعادلکنندهی جدید نیز باعث کاهش لرزش، صدا و ناهنجاری پیشرانهها گردیده است.