کیا پیشازاین استفاده از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک را در خودروهای دیفرانسیل عقب تجربه کرده اما مهندسان این شرکت مهارت بیشتری را برای قرار دادن عرضی این نسخه در خودروهای دیفرانسیل جلو و بدون استفاده از فضای زیاد به خرج دادهاند. در مقام مقایسه اندازهی پمپ روغن نسبت به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کاهش یافته و کیا میگوید که این پمپ در واقع کوچکترین نمونهی توسعه یافته برای گیربکس در کلاس خودش است. گیربکس جدید میتواند از روغن هیدرولیک استفادهی بهینهتری داشته باشد.
علاوه بر موارد بالا، گیربکس جدید بدنهی سوپاپ سادهشدهای داشته و به لطف مهندسی دوبارهی کنترل مستقیم سوپاپ تنها 12 سوپاپ در این گیربکس بکار رفته است. به عنوان نتیجهی این تغییرات، کیا تأکید دارد که تعویض دندهها هماکنون سریعتر از قبل بوده و کلاچ و دو دندهی اضافی نسبت به نسخه 6 سرعته قبلی باعث افزایش 34 درصدی نسبتها بین پایینترین و بالاترین دنده شده است. تغییرات سختافزاری نیز در بحث مصرف سوخت و کاهش صدا، لرزش و ناهنجاری در زمان شتاب گیری و در دندههای بالاتر تأثیر خود را گذاشته است.
اولین خودرویی که از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و دوکلاچه جدید کیا استفاده میکندکادنزا است. این گیربکس با پیشرانهی 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربوی جدیدی جفت شده و ما در زمان تست آن شاهد تعویضهای نرم گیربکس بوده و تعویضها تقریباً قابل حس نبودند.
کیا میگوید که این گیربکس در آینده در مدلهای دیفرانسیل جلوی میدسایز و فول سایز بیشتری بکار خواهد رفت. [دانلود ویدئو]
منبع: motor1