جزئیاتی از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته کیا

گیربکس 8 سرعته جدید کیا که توسط مهندسان داخلی این شرکت توسعه یافته همان اندازه‌ی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این شرکت را دارد اما 3.5 کیلوگرم سبک‌تر است. کار بر روی این گیربکس از سال 2012 شروع شده و در خلال آن منجر به ثبت 143 پتنت شده است که نه‌تنها باعث شده راندمان گیربکس افزایش یابد بلکه صدا، لرزش و ناهنجاری آن نیز کاهش پیدا کند.

kia-new-eight-speed-automatic-transmission-for-fwd-cars1

کیا پیش‌ازاین استفاده از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک را در خودروهای دیفرانسیل عقب تجربه کرده اما مهندسان این شرکت مهارت بیشتری را برای قرار دادن عرضی این نسخه در خودروهای دیفرانسیل جلو و بدون استفاده از فضای زیاد به خرج داده‌اند. در مقام مقایسه اندازه‌ی پمپ روغن نسبت به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کاهش یافته و کیا می‌گوید که این پمپ در واقع کوچکترین نمونه‌ی توسعه یافته برای گیربکس در کلاس خودش است. گیربکس جدید می‌تواند از روغن هیدرولیک استفاده‌ی بهینه‌تری داشته باشد.

kia-new-eight-speed-automatic-transmission-for-fwd-cars
علاوه بر موارد بالا، گیربکس جدید بدنه‌ی سوپاپ ساده‌شده‌ای داشته و به لطف مهندسی دوباره‌ی کنترل مستقیم سوپاپ تنها 12 سوپاپ در این گیربکس بکار رفته است. به عنوان نتیجه‌ی این تغییرات، کیا تأکید دارد که تعویض دنده‌ها هم‌اکنون سریع‌تر از قبل بوده و کلاچ و دو دنده‌ی اضافی نسبت به نسخه 6 سرعته قبلی باعث افزایش 34 درصدی نسبت‌ها بین پایین‌ترین و بالاترین دنده شده است. تغییرات سخت‌افزاری نیز در بحث مصرف سوخت و کاهش صدا، لرزش و ناهنجاری در زمان شتاب گیری و در دنده‌های بالاتر تأثیر خود را گذاشته است.

kia-new-eight-speed-automatic-transmission-1
اولین خودرویی که از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و دوکلاچه جدید کیا استفاده می‌کندکادنزا است. این گیربکس با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربوی جدیدی جفت شده و ما در زمان تست آن شاهد تعویض‌های نرم گیربکس بوده و تعویض‌ها تقریباً قابل حس نبودند.

2017 Cadenza
2017 Cadenza

کیا می‌گوید که این گیربکس در آینده در مدل‌های دیفرانسیل جلوی میدسایز و فول سایز بیشتری بکار خواهد رفت. [دانلود ویدئو]

منبع: motor1

 
 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...