2017 Infiniti Q60 Coupe
با نگاهی به برچسب اعلامشده میبینیم که اینفینیتی تصمیم دارد در این زمینه نیز رقابتیتر عمل کرده و بهوسطه قیمت بهتر، مشتریان بیشتری را جذب خود کند.
مدل پایه که رقیب قلدرهایی چون لِکسِس RC، بامو سری 4 و آئودی A5 بوده و بر پایه نسخه 4 درب (سدان) ساخته میشود، با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر، حداقل 33.990 پوند میطلبد. این رقم کمتر از RC و بیشتر 420i SE است که به ترتیب 34.995 و 30.260 پوند قیمت دارند.
پیشرانه مذکور بیشینه توانی برابر با 208 اسب بخار دارد که در نسخه سدان (با وزن 1678 کیلوگرم) شتاب اولیه 7.2 ثانیهای را ممکن ساخته و تا مرز 152 مایل بر ساعت (244.6 کیلومتر بر ساعت) پیش میرود.
گونههای قویتر نیز از قلب 3 لیتری توربو دوقلوی V6 موسوم به VR30 اینفینیتی (بلوکی که با VR38 مورداستفاده در نیسان GT-R همخانواده میباشد) بهره میبرند که خارج از انگلستان در دو نوع 300 و 400 اسب بخاری و در خاک انگلستان تنها با خروجی 400 اسب بخار قابل سفارش خواهند بود.
تمامی مدلها در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میشوند؛ البته یک سامانه 4 چرخ متحرک سفارشی نیز در دسترس است. طبق ادعای اینفینیتی، به لطف تنظیمات خاص شاسی و تعلیق دیجیتالِ پویا، که از تعدیلهای قابل تنظیمِ برقی و انواع مختلف حالتهای رانندگی سود میبرد، تعادل و هندلینگِ خودرو از ویژگیهای بارز آن خواهد بود. همچنین فرمان پذیری تطبیقپذیرِ پویا و استفاده از نسل دوم سامانه Steer-by-Wire موجب شده که این خودساز ژاپنی حرفهایی هم در زمینه کیفیت و عملکرد فرمان داشته باشد.
منبع: evo