بررسی ب‌ام‌و 340i GT فیس‌لیفت

روزی دیگر و فیس‌لیفتی دیگر برای محصولی از ب‌ام‌و که به ندرت نسبت به مدل قبلی متفاوت به نظر می‌رسد. این بار نوبت سری 3 گرن توریسمو است که به‌روزرسانی‌های ب‌ام‌و را تجربه بکند.

BMW 340i GT 2016 facelift

 

در این مورد شاید فهمیدن بی‌میلی ب‌ام‌و برای ایجاد تغییرات رادیکال در این خودرو آسان باشد زیرا سری 3 GT در سه سالی که از عمر خود را پشت سر گذاشته داستان موفقیت‌آمیزی داشته است. از سال 2013 تابه‌حال بیش از 140 هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده و بازارهای چین، آلمان و ایالات‌متحده به ویژه ترکیب غیرمرسوم بخش جلویی سری 3 و کاربردی بودن یک خودروی هاچبک مانند را به خوبی دریافته‌اند.

BMW 340i GT 2016 facelift
یک نکته برای موفقیت این خودرو در کشورهای ذکر شده این است که گرن توریسمو فضای صندلی‌های پشتی زیادی دارد. با وجود فاصله‌ی 2920 میلی‌متری بین محورها ب‌ام‌و می‌گوید که این خودرو فضایی به اندازه‌ی سری 7 فعلی را پیشنهاد می‌کند. قطعاً این سخن درباره‌ی فضای پا صادق است اما فضای سر محدودشده به خاطر صندلی‌های بلندقدتر و سقف شیب‌دار خودرو ایجاد شده است. همین موضوع باعث می‌شود تا سرنشینان قدبلند تمایل زیادی برای نشستن در صندلی‌های پشتی برای مدت‌های طولانی نداشته باشند.

BMW 340i GT 2016 facelift
کاربردی بودن این خودرو به خاطر فضای صندوق بار 520 لیتری (با تا کردن صندلی‌ها این فضا به 1600 لیتر می‌رسد) آن بوده که این فضا بزرگ‌تر از سری 3 سدان و تورینگ است.


از نظر بصری، می‌توان به تغییرات بیرونی چراغ‌های تمام LED و تابش L شکل چراغ‌های عقبی اشاره کرد. ورودی‌های هوای پایین‌تر تغییر شکل داده‌اند و در بخش عقبی نیز خروجی‌های اگزوز کمی بزرگ‌تر شده‌اند.

BMW 340i GT 2016 facelift

BMW 340i GT 2016 facelift
داخل خودرو تریمی جدید را به همراه جزئیات کرومی شاهد هستیم. بزرگ‌ترین خبر در این بخش استفاده از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی ب‌ام‌و است. این یک نرم‌افزار شخصی بسیار کارآمد است که ب‌ام‌و آن را به عنوان یک دوست دیجیتال که اعمال روتین روزانه‌ی شما را یاد گرفته و می‌تواند سفر شما را حتی پیش از خروج از خانه برنامه‌ریزی کند معرفی می‌نماید.

BMW 340i GT 2016 facelift

BMW 340i GT 2016 facelift

BMW 340i GT 2016 facelift
البته این سیستم در عمل خیلی خوب کار نمی‌کند بنابراین در حال حاضر می‌توان این‌طور قضاوت نمود که این سیستم با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌تواند بهتر از این‌ها عمل نماید.


اگرچه که پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری خفته در زیر کاپوت یکی از نسخه‌های مدولار ب‌ام‌و است اما مشتاق‌ترین هواداران این برند نیز با مقایسه‌ی این نسخه با پیشرانه‌ی موجود در 335i GT قدیمی به مشاجره خواهند پرداخت.

BMW 340i GT 2016 facelift
البته سخن ما به این معنی نیست که 340i یک خودروی ناامیدکننده است. پیشرانه‌ی این خودرو یک نسخه‌ی بنزینی باشکوه است. قدرت پیشرانه از 302 به 322 اسب بخار افزایش یافته است و گشتاور نیز با 50 واحد افزایش به 450 نیوتون متر رسیده است. این قدرت باعث شده تا 340i GT یک هیولا باشد. در بزرگراه‌های فراخ آلمان این خودرو به آسانی به سرعت‌های بالاتر می‌رسد.

BMW 340i GT 2016 facelift
شما همچنین می‌توانید این خودرو را با سیستم چهارچرخ محرک xDrive سفارش دهید که اندکی شتاب خودرو و مصرف سوخت و آلایندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هرچند قطعاً هیچ مسئله‌ای درباره‌ی کشش خودرو با همین طرح دیفرانسیل عقب مرسوم نیز وجود ندارد. مشکل این است که GT به‌طور ویژه برای رانندگی هیجان‌انگیز نیست.

BMW 340i GT 2016 facelift
پدال گاز خودرو تیز است و گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک آن در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس سریع عمل می‌کند اما از آنجایی که خودروی حاضر در تست فاقد سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M اسپورت بود بنابراین تکان‌های بدنه کاملاً احساس می‌شد. این عمل باعث می‌شود تا GT در پیچ‌ها احساس تلوتلو خوردن داشته باشد.

BMW 340i GT 2016 facelift
در رانندگی‌های روزمره و در هر سطحی سواری خودرو کاملاً خوب است. عایق‌بندی کابین نیز به خوبی سری 7 است. بنابراین 340i GT به‌طور خارق‌العاده‌ای راحت و ساکت است.


ب‌ام‌و به خوبی سری 3 گرن توریسموی غیرعادی را برای سال 2017 بهتر کرده است. پیشرانه‌های جدید و پاک‌تر و جدیدترین نرم‌افزار سیستم اطلاعات سرگرمی به این خودرو اضافه شده درحالی‌که 20 اسب بخار و 50 نیوتون متر گشتاور اضافه نیز در اختیار شما هستند. این خودرو هنوز هم جادار و راحت بوده اما باید گفت که بهترین خودروی ب‌ام‌و برای راننده‌های مشتاق نیست. هرچند که به اندازه‌ی هاچبک های داغ این روزها سریع و احساس‌برانگیز است.

مشخصات ب‌ام‌و 340i گرن توریسمو

قیمت: 42735 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 322 اسب بخار/450 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress و سایت پدال

نویسنده : شاهین احمدزاده

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...