بررسی فورد فیوژن 2017

تجربه‌ی قبلی رانندگی من با نسل پیشین فورد فیوژن خیلی جالب نبوده و من خاطره‌ی خوبی از آن ندارم. من هنوز هم زمانی که نسخه‌ی خاکستری این سدان را در جاده‌ها و یا پارکینگ‌ها می‌بینم مضطرب می‌شوم زیرا یاد ناشیگری‌های آن می‌افتم. اما اخبار خوب این است که فیوژن 2017 به حد کافی احساس و ظاهر متفاوتی دارد که من دیگر با دیدن این سدان مضطرب نمی‌شوم.

2017-ford-fusion-review-05

 

2017-ford-fusion-review-25

فورد تلاش داشته تا این سدان خانوادگی محبوب نمایی ممتاز و لوکس داشته و خودرویی به‌روز باشد تا رقابتی‌تر شود و در رانندگی خونسردتر باشد. فورد تلاش داشته این پیام را برساند که رانندگی تجربه‌ی استرس‌زایی نیست.

2017-ford-fusion-review-36
احتمالاً چشمگیرترین بهبودی که در فیوژن 2017 دیده می‌شود در دسترس بودن سطح وسیعی از تجهیزات کمک‌راننده است. دستیار حفظ خطوط فعال، نوربالای اتوماتیک تطبیقی، کروز کنترل تطبیقی با دستیار توقف و حرکت، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، دوربین پشتی، پایش نقاط کور و دستیار پارک جدیدی که می‌تواند خودرو را در حالت‌های مختلف پارک کند از جمله تجهیزات بکار رفته در این خودرو هستند.


بهترین بخش این تکنولوژی‌های کمک‌راننده چگونگی استفاده از آن‌ها است. به‌طور خاص می‌توان به کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد که نرم و روان بوده و احساس طبیعی دارد. ترمز گرفتن و شتاب گیری این سیستم تدریجی بوده و هیچ احساس ترسی درباره‌ی اینکه فیوژن خیلی به خودروی جلویی نزدیک می‌شود وجود ندارد. این توانایی توقف و حرکت یک مزیت بزرگ برای فورد است.
دستیار پارک نیز دوست‌داشتنی است اگرچه که دقیقاً به طریقه‌ی شما خودرو را پارک نمی‌کند اما عموماً به برهم‌کنش‌های عادی راننده نیاز است. تمام چیزی که نیاز دارید این است که دکمه‌ی دستیار پارک را بفشارید و نوع پارک کردن را انتخاب کنید و سپس قدم‌به‌قدم سیستم کارها را پیش می‌برد.
فورد تلاش زیادی داشته تا اطمینان حاصل شود که کابین فیوژن هوشمندتر و لوکس‌تر از قبل است. اگر بخواهید حتی می‌توانید صندلی‌های چرمی دارای تهویه را نیز سفارش دهید و کابین خودرو احساسی فراتر از قیمت خودرو دارد. شاید بهترین کابین به کنسول مرکزی مربوط می‌شود. دکمه‌های لمسی حسی واقعی دارند و اهرم تعویض دنده به یک اهرم چرخان بدل شده است. این صفحه گردان نمایی جالب و احساسی عالی داشته و استفاده‌ی آسانی نیز دارد و فضای بیشتری را در کنسول مرکزی ایجاد کرده است. همچنین اگر اتفاقی خودرو را در حالت D خاموش کنید این صفحه چرخان بصورت اتوماتیک دنده را در حالت P قرار خواهد داد.
داخل کابین فضاهای کاربردی زیادی را خواهید یافت که از آن جمله می‌توان به جعبه‌ی بزرگ کنسول مرکزی اشاره کرد. پورت‌های USB بکار رفته نیز به عنوان شارژر گجت های شما عمل می‌کنند. سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو نیز وجود دارند و با سیستم اطلاعات سرگرمی Sync3 فورد سازگاری دارند.

2017-Ford-Fusion-Sport-interior-passenger-side

2017-Ford-Fusion-interior-1
به نظر می‌رسد که فورد صدای مشتری را به خوبی شنیده و هم‌اکنون همه‌ی تریم ها بصورت از استارت دکمه‌ای سود برده و استاپ-استارت نیز در همه‌ی مدل‌ها به جز مدل پایه وجود دارد.

2017-Ford-Fusion-interior-front-illuminating-light-1
سیستم استاپ-استارت فیوژن یکی از نرم‌ترین سیستم‌هایی است که من تجربه کرده‌ام. این یک سیستم هوشمند است که در اکثر مواقع متوجه کارکرد آن نخواهید شد. این سیستم به نرمی خودرو و آرامش کابین فیوژن کمک کرده است. عایق‌بندی جدید و شیشه‌های آکوستیک کابینی آرام را تضمین می‌کنند.

2017-Ford-Fusion-Hybrid-front-three-quarter-in-motion
متأسفانه دینامیک رانندگی این خودرو علیرغم گزینه‌های جذاب پیشرانه‌ها احساسی شبیه قبل دارد. در مجموع 6 قوای محرکه وجود دارد. مدل‌های هیبرید و پلاگین هیبرید، پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری قبلی، نسخه‌ی 4 سیلندر 1.5 لیتری اکوبوست،4 سیلندر 2 لیتری اکوبوست و گونه‌ی قدرتمند 6 سیلندر 2. لیتری تشکیل‌دهنده‌ی قوای محرکه‌ی فیوژن هستند.

2017-Ford-Fusion-Energi-rear-three-quarter
پیشرانه‌ی 1.5 لیتری قدرت 181 اسبی داشته و تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما نسخه‌ی 2 لیتری با قدرت 245 اسب بخار هم به‌صورت دیفرانسیل جلو و هم دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. پیشرانه‌ی 2.7 لیتری که تنها در فرم دو دیفرانسیل در دسترس است قدرت 325 اسب بخاری دارد. همه‌ی پیشرانه‌ها به گیربکس 6 سرعتی اتوماتیک متصل هستند اما نمونه‌های هیبریدی از گیربکس CVT استفاده می‌کنند.

2017-Ford-Fusion-lineup
اکثر مواقع ما با فیوژن مجهز به پیشرانه‌ی 2 لیتری رانندگی کردیم. تأخیر توربو نسبتاً ملموس بوده و برای سرعت گرفتن در اتوبان اندکی زمان لازم است. این پیشرانه شاید برای اکثر رانندگان کافی باشد اما قطعاً احساس اسپورت بودن را القا نمی‌کند. دیگر نقطه ضعفی که در مدل پیشین فیوژن وجود داشت و در این مدل برطرف شده این بود که فیوژن همیشه احساسی شبیه خودروی بزرگ داشت. احساس سنگین بودن، سختی مانور و مواردی از این قبیل خوب نیستند به این معنی که خودرو در سر پیچ‌ها خوب عمل نمی‌کرد. هوندا آکورد یا مزدا 6 دینامیک رانندگی بهتری دارند اما فیوژن این دو رقیب را در موارد دیگر شکست می‌دهد.

2017-Ford-Fusion-Platinum-passenger-side-1
قیمت فیوژن از 22120 دلار آغاز شده و در بالاترین تریم شاهد بهای 36620 دلاری هستیم.


فورد فیوژن 2017 به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرده که در کلاس سدان های خانوادگی باعث هر چه رقابتی‌تر شدن این خودرو شده است. جدای از ظاهر ممتازتر و تریم های لوکس تر کابین، بهترین به‌روزرسانی این خودرو تکنولوژی‌های بکار رفته در آن است. این خودرو در تست‌های تصادفات نیز بالاترین امتیاز را به دست آورده و همگی این موارد مثبت باعث می‌شوند تا فیوژن به عنوان یک سدان خانوادگی ارزشمند معرفی شود.
نگرانی‌های زیادی در دنیای امروزی وجود دارد اما فیوژن 2017 کاری بسیار خوب را انجام داده و اضطراب ما را کم نموده است.

نقاط قوت: طراحی تمیز و کاربردی، تکنولوژی‌های کمک‌راننده‌ی عالی، ظاهر شیک
نقاط ضعف: احساس خیلی بزرگ بودن، اسپورت نبودن

[دانلود ویدئو]

منبع: autoguide و سایت پدال

نویسنده : شاهین احمدزاده

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...