فولکسواگن و جک با تأسیس این برند به ساخت خودروهای جدید با وجود پلتفرمهای موجود تسریع خواهند بخشید. طبق گفتههای اتوموتیونیوز اروپا اخبار رسمی دراینباره بعدتر اعلام خواهد شد. در خط تولید کنونی جک دو مدل الکتریکی به چشم میخورند. IEV5 یک سدان کامپکت 4 درب است که باتری 23 کیلووات ساعتی داشته و پیشرانهی الکتریکی آن قدرت خروجی 67 اسب بخاری دارد. جک ادعا میکند که محدودهی حرکتی مجموع این خودرو 200 کیلومتر میباشد. IEV6S نیز یک هاچبک 5 درب است که به لطف باتری 33 کیلووات ساعتی و پیشرانهی 114 اسبی محدودهی حرکتی 251 کیلومتری دارد.
جک نهمین خودروساز بزرگ چین است اما پیشروی بازار خودروهای الکتریکی این بازار محسوب میشود. این کمپانی همچنین مدلهای بسیاری را با پیشرانههای احتراق داخلی میسازد که خودروهای تجاری نیز از آن جملهاند.
روابط دو کمپانی در سالهای قبل ظاهراً به دلیل کپی جک از طراحی آئودی A6 شکراب شده بود مخصوصاً اینکه نام آن خودرو نیز شباهتهایش با آئودی را پنهان نمیکرد.
این همکاری جوینت ونچر جدید بخش کوچکی از استراتژی خودروهای الکتریکی فولکسواگن در چین خواهد بود. طبق اخبار منتشر شده فولکس مدلهای ساخته شده بر پایهی پلتفرم MEB خود را از طریق شرکای چینی خود یعنی سایک و گروه فاو به فروش خواهد رساند. البته این خودروها تا سال 2020 در جادههای این کشور دیده نخواهند شد.
استراتژی خودروی الکتریکی فولکس برای کاهش آلایندگیهای خودرویی جدی است. در برخی شهرها عرضهی خودروهای الکتریکی حتی شاید تنها راه کمپانی برای فروش خودرو باشد. برخی برندها پیش از این به این تغییرات واکنش نشان داده و مدلهای الکتریکی انحصاری بازار چین را عرضه کردهاند. دایملر با دنزا 400 این کار را انجام داده است.
منبع: motor1