پروتوتایپ در حال آزمایش بهشدت پنهان شده است اما به نظر میرسد چهرهای منحصری فرد داشته باشد. بااینحال به دلیل قرارگیری چراغهای اصلی جلو در قسمت پایینی خودرو و درست در کنار جلوپنجرهٔ ششضلعی معروف هیوندای، طراحی آن تا حدودی یادآور جیپ چروکی و سیتروئن C4 پیکاسو است؛ اما از سویی دیگر طراحی عقب آن بسیار سادهتر به نظر میرسد و احتمالاً از چراغهایی مشابه چراغهای توسان برخوردار خواهد بود.
این کراساوور جدید بخشی از خانوادهٔ I20 خواهد بود و در ساختار آن از ترکیبی از قطعات I20 و I30 استفاده خواهد شد. این یعنی لیست موتورهای آن شامل آخرین نسل از پیشرانههای بنزینی سه و چهار سیلندر توربوشارژ هیوندای خواهد بود. ازجمله نمونههای 1 لیتری و 1.4 لیتری. این کراساوور جدید هیوندای مانند تمامی کراساوورهای کوچک شهری در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میگردد درحالیکه برخی نسخههای آن با سیستم چهارچرخ محرک ارائه میگردد.
البته هماکنون هیوندای یک کراساوور کوچک که پایینتر از مدل توسان قرار میگردد را در سبد محصولات خود دارد. این کراساوور کوچک کرتا (Creta) یا IX25 نام دارد و طراحی آن تا حد زیادی به مدل سانتافه شباهت دارد تا جایی که میتوان آنرا یک سانتافهٔ کوچک دانست؛ اما کرتا توسط سرمایهگذاری مشترک هیوندای و شرکت چینی Beijing Group در شرکتی بنام Beijing Hyundai در کشور چین ساخته میشود و صرفاً در کشورهایی چون چین، هند و روسیه عرضه میشود درحالیکه کراساوور کوچک جدید هیوندای، محصولی جهانی خواهد بود.
منبع: carscoops و سایت پدال