احتمال مونتاژ نیسان داتسون در پارس خودرو

تحفه ای از هندخودروسازان ژاپنی اگرچه در این سال ها نشان داده اند چندان تمایلی به حضور گسترده در ایران ندارند، اما ظاهرا “توافق هسته ای” سبب شده آنها نیز به فکر گرفتن سهمی قابل توجه از بازار خودرو کشور بیافتند. ظاهرا نیسان موتورز ژاپن که سابقه همکاری با پارس خودرو را دارد، می خواهد پس از لغو تحریم ها، حضورش در بازار خودرو ایران را گسترده کرده و در این راستا، قرار است محصول ارزان قیمت خود را نیز به بازار کشور عرضه کند.

داتسون ایرانبه گفته 

منابع آگاه در گفتگو با خبرنگار صنعت نویس، نیسان قصد دارد “مدل داتسون” را که جزو خودروهای ارزان قیمت این شرکت است،روانه بازار ایران کند. ظاهرا قرار است این محصول در پارس خودرو مونتاژ شود و آن طور که منابع آگاه می گویند، قیمتی حدودا 40 میلیون تومانی خواهد داشت.

 

داتسون ایران-2  نیسان داتسون-1نیسان داتسون-2نیسان داتسون-3

نیسان برند ارزان قیمت خود یعنی داتسون را از سال 2012 با هدف ارائه در بازار کشورهای درحال توسعه مانند اندونزی،هند و روسیه بار دیگر احیا کرد و در سال 2014 مدل GO (هاچ بک و استیشن GO+) از این برند با موتور 1.2 لیتری سه سیلندر مشترک با نیسان میکرا راهی بازار فروش شدند.با این حال مدل پایه GO بدون داشتن کیسه هوا در تست تصادف سازمان جهانی موسسه ایمنی تصادفات مردود شد و حتی رئیس این سازمان در نامه ای به کارلوس گون ، مدیر عامل مشهور رنو نیسان درخواست جمع آوری داتسون GO بدون ایربگ را از بازار فروش مطرح کرد.

داتسون گو تست تصادف-1

 

به هرحال واضح است که GO هاچ بک از نظر مشخصات فنی در حد و اندازه پراید ظاهر می شود اما از تکنولوژی بالاتری بهره می برد.هرچند مشخص نیست حتما این مدل به بازار کشورمان راه یابد، چرا که داتسون و نیسان مدل های ارزان قیمت دیگری را نیز در سبد محصولات خود دارند.

نیسان داتسون جدید-5

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...