زمانی که مینی اولین نسل کانتری من را در سال 2010 ارائه کرد این خودرو بزرگترین مدل مینی بود؛ عنوانی که سال پیش با معرفی کلاب من جدید از چنگ کانتری من ربوده شد.
کانتری من 2017 از نظر طول و عرض به ترتیب 200 و 30 میلیمتر رشد کرده و البته فاصلهی بین محورهای آن نیز 75 میلیمتر بیشتر شده است بنابراین ابعاد این خودرو به شاسی بلندهای کامپکت عادیای چون آئودی Q3 نزدیکتر شده است.
مینی میگوید که این افزایش ابعاد به افزایش چشمگیر فضای کابین و صندوقعقب منجر شده است. حجم صندوق نسبت به محفظهی 450 لیتری نسل پیشین 220 لیتر افزایش پیدا کرده و وقتی صندلیها تا شوند این مقدار به 1309 لیتر میرسد.
کانتری من جدید با درب عقب برقی عرضه شده و آپشن منحصربهفردی به نام “نیمکت پیکنیک” دارد که بخش محفظهی بار را تا کرده و دو صندلی را برای دو فرد دیگر فراهم میکند.
در اکثر بخشها مینی طراحی خارجی اصیل کانتری من را حفظ کرده و البته کمی زاویه را به مخلوط انحناهای گوشهدار همانند چراغهای جلو و خیزهای گلگیرها اضافه کرده است تا خودرو ظاهر خشنتری پیدا کند. داخل کابین کراس اوور مینی چندین عنصر مشترک با دیگر مدلهای این شرکت را به اشتراک میگذارد که از آن جمله میتوان به صفحه لمسی بزرگ در کنسول مرکزی اشاره کرد.
این خودرو بر پایهی پلتفرم UKL2 گروه بامو که در دیگر مدلهای این دو شرکت نیز بکار رفته ساخته شده و همین امر باعث شده تا برای اولین بار از قوای محرکهی پلاگین هیبریدی در برند انگلیسی سود برده شود.
مدل پلاگین هیبریدی با نام مینی کوپر S E کانتری من ALL4 از سیستم بامو 225xe متصل به پیشرانهی 3 سیلندر 1.5 لیتری 134 اسب بخاری سود برده و نیرو را از طریق گیربکس 6 سرعته به چرخ های جلو میفرستد. واحد الکتریکی 87 اسب بخاری نیز چرخهای عقب را به حرکت وا میدارد. کل نیروی ترکیبی سیستم 221 اسب بخار قدرت و 385 نیوتون متر گشتاور است. این خودرو در حالت تمام الکتریکی حداکثر سرعت 125 کیلومتر در ساعت را داشته و مینی ادعا میکند که در هر صد کیلومتر 2.1 لیتر سوخت میسوزاند. همچنین در حالت تمام الکتریکی محدودهی حرکتی 40 کیلومتری دارد.
طبیعتاً طیف پیشرانههای سنتی نیز در دسترس بوده و پیشرانهی 3 سیلندر 1.5 لیتری 134 اسب بخاری مدل کوپر به همراه 2 لیتری 189 اسب بخاری کوپر S از آن جمله هستند. برای بازارهای اروپا همچنین پیشرانهی دیزلی 2 لیتری با قدرت 148 اسب بخار در مدل کوپر D و 187 اسب بخاری در کوپر SD در دسترس خواهد بود.
مدلهای بنزینی و مدل کوپر D با گیربکس 6 سرعته دستی در دسترس خواهند بود درحالیکه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برای مدل کوپر پیشنهاد میشود. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهصورت استاندارد در مدل کوپر SD نصب بوده و البته برای مدلهای کوپر S و D نیز قابل سفارش است. سیستم چهار چرخ محرک ALL4 سفارشی مینی نیز برای همهی مدلها در دسترس است. مدل جذابتر جان کوپر ورکس بهاحتمالزیاد از همان پیشرانهی 2 لیتری 228 اسب بخاری توربو سود خواهد برد.
مینی کانتری من جدید در مارس 2017 در آمریکا عرضه خواهد شد و کمی بعدتر در ماه ژوئن نیز مدل پلاگین هیبریدی به بازار خواهد آمد. بهای این خودرو در روزهای آینده اعلام خواهد شد.