5 نکته‌ای که باید درباره مرسدس-ای‌ام‌جی E63 بدانیم

جدیدترین نسخه‌ی AMG سدان E کلاس رونمایی شده است. در این نوشتار 5 نکته‌ی جالب درباره‌ی این غول آلمانی را برای شما بازخوانی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,

 

  1. این خودرو به لطف توربوهای جدید بسیار سریع است

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
این خودرو بالاترین تریم یعنی S دارای قدرت 603 اسب بخاری و گشتاور 849 نیوتون متری است. همه‌ی این موارد به لطف یک جفت توربوی توئین اسکرول جدید است که در کنار قلب تپنده‌ی 8 سیلندر 4 لیتری انجام وظیفه می‌کنند. این خودرو در 3.4 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیک MCT به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
البته استاندارد E63 نیز قدرت کافی دارد. پیشرانه‌ی 563 اسب بخاری این خودرو باعث می‌شود تا E63 استاندارد در شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تنها یک دهم ثانیه کندتر باشد. با توجه به وزن 1875 کیلوگرمی این خودرو عملکردی خوب را شاهد هستیم (وزن مدل S برابر با 1880 کیلوگرم است).

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
حداکثر سرعت هر دو مدل طبق معمول به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده البته با پکیج سفارشی راننده می‌توان به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت دست یافت.

  1. تجهیزات بیشتر برای خریداران مدل S

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-26
خریداران مدل‌های عادی E63 باید با دیفرانسیل قفل شونده مکانیکی و نگه‌دارنده‌های معمولی پیشرانه سر کنند؛ اما در تریم S شما نگه‌دارنده‌های دینامیکی پیشرانه را دریافت می‌کنید که در زمان رانندگی سریع سفت‌تر می‌شوند تا به مواردی چون پاسخ فرمان کمک کنند. البته دیفرانسیلی قفل شونده با کنترل الکترونیکی نیز وجود دارد.

  1. مدل‌های دیفرانسیل عقب دیگر ارائه نمی‌شوند

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
طبق انتظار هیچ گزینه‌ی دیفرانسیل عقبی در E63 جدید وجود ندارد. سیستم چهار چرخ محرک نیز جدید است. برخلاف سیستم‌های چهار چرخ محرک قبلی AMG که اکسل عقب را ترجیح می‌دانند،E63 تنظیمات متفاوتی داشته و نیرو را به هر جهتی که نیازمند کشش بیشتری باشد می‌فرستد.

  1. تنظیمات دیفرانسیل عقب تنها با لمس یک دکمه

Mercedes-AMG E 63 S, W 213, 2016 // Mercedes-AMG E 63 S, W 213,
اما نگران نباشید. اگر هنوز هم می‌خواهید نیرو به چرخ‌های عقب فرستاده شود و دودی عظیم را از پشت خودرو ببینید، می‌توانید حالت دریفت را انتخاب کنید. با فعال کردن این حالت و خاموش کردن ESP و البته حذف اکسل جلو از پروسه‌ی دریافت قدرت، خودرو دیفرانسیل عقب می‌شود.

  1. معرفی در لس‌آنجلس، فروش در سال 2017

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس نمایش عمومی خواهد داشت. از میانه‌ی ماه ژانویه 2017 نیز فروش این خودرو آغاز شده و اولین نمونه‌ها در ماه می به دست مشتریان خواهد رسید.

[دانلود ویدئو]

 
 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...