رئیس بخش ونهای مرسدس بنز «Volker Mornhinweg» هم دربارهٔ پیکآپ X کلاس گفته است:
«نکته این است که در گذشته پیکآپ تراکها فقط برای مصارف کاری و باربری و در مسیرهای خشن و آفرود مورداستفاده قرار میگرفتند اما آنچه که ما در تحقیقاتمان برای مثال در استرالیا بدان رسیدیم، ایجاد یک نوع تغییر در سبک استفاده از پیکآپها است بهگونهای امروزه که از آنها در زندگی روزمره هم استفاده میشود. ما با بسیاری از خریداران پیکآپها صحبت کردیم و شاهد وقوع این تغییر بودیم. اینیک فرصت بسیار عالی برای ما است و میتوانیم در آن گام بگذاریم. ما نهتنها میخواهیم باX کلاس به بخش وانتها وارد شویم بلکه قصد داریم این خودروها را به شیوهٔ زندگی مدرنتری گسترش دهیم».
وی در مورد عدم ساخت نمونههای تک کابین و یک و نیم کابین X کلاس هم گفته است که این نمونهها فعلاً در اولویت ما نیستند اما ممکن است بعداً تصمیم بر ساخت آنها گرفته شود. Mornhinweg دراینارتباط عنوان کرده است:
«فعلاً برنامهای برای ساخت این نمونهها نداریم زیرا وانت تک کابین یک باربر خالص است. البته من نمیگویم که برای همیشه ساخت آنها را کنار گذاشتهایم اما در حال حاضر نمیخواهیم به این بخش وارد شویم».
مدیر بخش بازاریابی وانت X کلاس مرسدس «Anja Kratzenstein» بنز نیز گفته است:
«امروزه سبک استفاده از پیکآپهای دو کابین در حال تغییر است. شبیه آن چیزی که چند دهه پیش در مورد SUVها اتفاق افتاد. در گذشته صرف باربری و سادگی وانتها اهمیت داشت اما در حال حاضر استفادهٔ خانوادگی و روزانه از وانتها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این تغییر را میتوان در سراسر جهان حس کرد. این امر قابلمقایسه با آنی است که 20 سال پیش در بخش SUVها اتفاق افتاد. در این خودروها کیفیت و ایمنی بیشتر و بیشتر موردتوجه قرار گرفت و سپس مرسدس بنز با عرضهٔ M کلاس بهطور کامل این بخش را از نو تعریف کرد. این همان چیزی است که در پیکآپها هم روی خواهد داد».
منبع: CarAdvice