- واکسهال VXR8
جانشین مونارو VXR اولین خودرویی بوده که پیشرانهی 8 سیلندر 6 لیتری داشته و قدرت آن بالای 400 اسب بخار است. کمی بعدتر قدرت خودرو با استفاده از همان پیشرانهی شورلت کوروت C6 به 425 اسب بخار افزایش یافت. این پیشرانه همچنین در نسخهی Bathurst S دارای سوپرشارژر است. در سال 2013 واکسهال VXR8 با استفاده از پیشرانهی 8 سیلندر سوپرشارژردار کامارو ZL1 به قدرت 577 اسب بخاری رسید.
- اوپل دیپلمات V8
در سال 1964 خودروی جانشین کاپیتان دارای طیف مختلفی از پیشرانههای 6 و 8 سیلندر شورلت بود. از سال 1966 اوپل دیپلمات تنها با پیشرانهی 8 سیلندر در دسترس بود. در سال 1969 نسل دوم این خودرو با نام دیپلمات B عرضه شد و دارای پیشرانههای 6 و 8 سیلندر 5.4 لیتری بود. با اینکه اوپل در مالکیت جنرال موتورز قرار دارد اما مدل دیپلمات به عنوان یکی از نمادینترین خودروهای عضلانی کلاسیک خارجی در نظر گرفته میشود.
- استون مارتین ویراژ
این خودرو که بین سالهای 1989 تا 2000 ساخته شد از پیشرانهی 8 سیلندر 5.3 لیتری استفاده میکند. تنها با سقف تولید 1050 دستگاهی ویراژ نمونهای کمیاب به شمار میرود. در سال 1992 استون مارتین همچنین مدل مسابقهای AMR1 را با پیشرانهی 8 سیلندر 6.3 لیتری عرضه کرد که توانست به سقف سرعت 282 کیلومتر در ساعت برسد. استون مارتین همچنین نسخههای ولانت ویراژ، دو نسخهی شوتینگ بریک و سدان و کانورتیبل را عرضه کرد.
- ب ام و E90/92/93 M3
اولین و تنها M3 که با پیشرانهی 8 سیلندر عرضه شده است. تولید این خودرو در سال 2007 شروع و در 2013 پایان یافت. پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری این خودرو قدرت 414 اسب بخاری دارد. این خودرو در نسخههای چهار درب سدان، دو درب کوپه و دو درب کانورتیبل عرضه شده است. نسخههای کوپه در نهایت نام M4 را به خود گرفتند. در سال 2011 ب ام و نسخهای پیکاپ از این خودرو را ساخت.
- جگوار XK8 و XK
جگوار XK8 در سال 1996 به عنوان جایگزین مدل XJ-S به بازار عرضه شد. پیشرانهی 8 سیلندر این خودرو به سیستم سوپرشارژر مجهز بود. سیستم جرقهزنی ساخت ژاپن، گیربکس ساخت مرسدس بنز و سیستم روشنایی متعلق به فرانسه از این خودرو مدلی جهانی ساخته است. نسل جدید این خودرو در سال 2006 با ساختار تمام آلومینیومی و سقف سرعت 300 کیلومتر در ساعت به بازار آمد. با این سقف سرعت این مدل سومین جگوار سریع در کل دوران بود. در سال 2014 تولید این مدل نیز متوقف شد و مدل اف تایپ به عنوان جایگزین آن با پیشرانههای 6 و 8 سیلندر معرفی گردید.
- نیسان اسکای لاین C110
این خودرو که داتسون 160K/180K/240K نیز خوانده میشود به عنوان یکی از آمریکاییترین خودروهای ژاپنی شناخته میشود. این خودرو بین سالهای 1972 تا 1977 و در نسخههای چهار درب سدان، دو درب کوپه و پنج درب استیشن ساخته شد. هرچند باید گفت که اسکای لاین فاقد پیشرانهی 8 سیلندر بوده است. به جای آن شاهد پیشرانههای 4 و 6 سیلندر با حجمهای گوناگون بودهایم.
- هولدن Maloo
این خودرو همانی است که موقع ترکیب یک پیکاپ تراک و یک خودروی عضلانی مدرن به وجود میآید. هولدن Maloo که به عنوان یک خودروی همهکارهی پرفورمنس طبقهبندی میشود تولید خود را از سال 1990 شروع کرد. Maloo کنونی دارای پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری متعلق به کامارو ZL1 است. سقف سرعت این خودرو 271 کیلومتر در ساعت بوده که آن را به سریعترین پیکاپ تولیدی جهان بدل میکند. همچنین باید به هولدن کومودور نیز اشارهای داشته باشیم که موارد مشترک زیادی با Maloo دارد اما توسط بخش ویژهی هولدن HSV تولید میشود.
- جنسن اینترسپتور
با اینکه این خودرو در کلاس جی تی های کلاسیک قرار میگیرد اما طیف پیشرانههای 8 سیلندر حجیم آن باعث میشوند تا اینترسپتور بهطور غیررسمی در دستهی عضلانیها حضور داشته باشد. تنها 6408 دستگاه از این خودرو بین سالهای 1966 تا 1976 ساخته شده است. این خودرو همچنین دارای دیفرانسیل لغزش محدود بوده و خود جنسن اولین خودروسازی است که سیستم چهار چرخ محرک را روی خودروی تولید انبوه نصب کرده است. نسخهای مخصوص با نام جنسن FF ساخته شده که دارای ترمزهای ضد قفل و کنترل کشش بوده است. تنها 320 دستگاه از این خودرو ساخته شد.
- آلفارومئو مونترئال
این خودرو ابتدا به عنوان مدلی مفهومی در سال 1967 معرفی شد. مونترئال دارای پیشرانهی کوچک اما پیشرفتهی 8 سیلندر 2.8 لیتری است که از نوع انژکتوری میباشد. قدرت پیشرانه 197 اسب بخار بوده و خودرو به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز است. با شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.4 ثانیهای و سقف سرعت 220 کیلومتر در ساعتی، مونترئال جلوتر از زمان خود حرکت میکرده است. این خودرو ثابت کرد که شما نیازی به پیشرانهی حجیم برای داشتن مشخصات یک سوپرکار ندارید. تولید خودرو در سال 1977 متوقف شد اما آلفارومئو برای فروختن مدلهای باقی مانده تقلا میکرد. حدود 3900 دستگاه از مونترئال ساخته شد که امروزه مدلهای بسیار کلاسیکی به حساب میآیند.
- مرسدس بنز C63 AMG W204
C کلاس سدان حیات خود را به عنوان سدانی عادی در سال 2007 شروع کرد؛ اما بعدتر AMG دستی بر سر و روی آن کشیده و مدل C63 AMG را روانهی بازار کرد. پیشرانهی 6.2 لیتری این خودرو توانایی تولید قدرت 451 اسب بخاری را دارد که باعث میشود تا ظرف مدت 3.9 ثانیه این خودرو بهتندی 100 کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو یکی از سریعترین سدان های بازار است. بعدها پیشرانهی خودرو با نمونهی 8 سیلندر 5.5 لیتری توئین توربو تعویض شد.
جایزه! مرسدس بنز C63 AMG Black Series W204
اگر مدلهای AMG عادی به حد کافی احساسبرانگیز نیستند میتوانید پکیجی جدید به همراه قدرت و گشتاور بیشتر و کیت آئرودینامیک بهتری را سفارش دهید. میللنگ سبکتر به همراه پیستونهای فورج کاری شده نیز در سری بلک اضافه شدهاند. این خودرو با قدرت 510 اسب بخار به میزان 59 اسب قویتر از مدل استاندارد است. این خودرو یکی از بهترین عضلانیهای خارجی است.
منبع: carthrottle