طراحی این مدل به لطف قطعات آئرودینامیکی جدید و رنگ خاکستری آتشفشانی و همینطور قطعات قرمزرنگ که مانند گدازههای آتشفشان بر بدنهٔ خودرو خودنمایی میکنند، کاملاً مناسب و درخور پسوند GT است.
مدیر طراحی فولکسواگن «Jose Carlos Pavone» در مورد این خودرو گفته است:
«این کانسپت با زبان طراحی فعلی و مدرن فولکسواگن، تصوری تمام اسپرت از برند این شرکت ارائه میکند. گل GT هدیهای به طرفداران محصولات ما است. منطق و دقت بالایی نهتنها در استایل بیرونی این خودرو بلکه در کل پروژه بکار رفته است».
در قسمت جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ معمول فولکسواگن و سپری اسپرت و تهاجمی دیده میشود که در آن چراغهای روشنایی در روز و دریچهٔ هوایی بزرگی تعبیه شده است. چراغهای جلو نیز کامل LED هستند و ورودیهای هوا طراحی لانهزنبوری دارند.
وقتی به قسمت جانبی خودرو نگاه میکنیم رینگهای 18 اینچی اسپرت و زیبا جلبتوجه میکنند درحالیکه در قسمت عقب هم با وجود سر اگزوز دوبل، اسپویلر بزرگ، چراغترمز سوم سراسری، نوشتهٔ بزرگ GT روی شیشهٔ عقب، سپر اسپرت و چراغهای LED تیره، شاهد طراحی اسپرت و جذابی هستیم.
در داخل گل GT، صندلیهای اسپرت، رو دریهای بازطراحیشده، دریچههای تهویه و دستگیرهٔ درهای منحصربهفرد، پدالهای آلومینیومی و لوگوی GT در جایجای آن به چشم میخورند. رو دریهای مذکور دارای تریم افقی نقرهایرنگ هستند که بلندگوها و توییترهایی هم در آنها نصب شده است.
فولکسواگن هیچ اطلاعاتی از پیشرانهٔ این کانسپت جذاب ارائه نکرده است اما موتور 1 لیتری 125 اسب بخاری این شرکت میتواند یکی از گزینههای مناسب برای استفاده در گل GT باشد اگر فولکسواگن تصمیم به تولید انبوه این هاچبک اسپرت کوچک بگیرد.