رونمایی از بائوجون 510

سام کاویانی: آنچه که در تصویر می‌بینید، خودروی جدیدی با نام بائوجون 510 است. کراس‌اوور کوچکی که قرار است در جایگاهی فروتر از بائوجون 560 ظاهر شود. درحالی‌که 560 از ظاهری خوب اما خسته‌کننده بهره می‌برد،510 عصبانی به نظر می‌رسد. از این لحاظ تنها کافی است که به خطوط روی کاپوت که از روی چراغ‌های جلوی آن رد شده و به پنجره‌ها امتداد می‌یابند نگاهی بیاندازید، درخشان و زیرکانه است و درعین‌حال، بسیار جسورانه از برندی چون بائوجون.

2017-baojun-510-suv-china-1

از نیمرخ، این خودرو همانند جیپ به نظر می‌رسد و طرح شناور سقف هم چیزی است که این روزها هر شاسی‌بلند چینی از آن سود می‌برد. چرخ‌ها کوچک بوده و بر روی رینگ آلومینیمی نامناسبی سوار شده‌اند. ریل سقفی نیز غیرقابل استفاده به نظر می‌رسد و آینه‌های کناری هم بزرگ هستند.

2017-baojun-510-suv-china-3
پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده نسخه‌ای 4 سیلندر با 1.5 لیتری حجم است. توان این پیشرانه معادل 110 اسب بخار و گشتاور آن معادل 147 نیوتن متر است. نیروی حاصل از پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود. ابعاد بدنه این خودرو در طول/عرض/ارتفاع معادل 4220/1740/1605 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز برابر با 2550 میلی‌متر.

2017-baojun-510-suv-china-2
برخی از منابع، از افزودن یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو در آینده صحبت می‌کنند و برخی دیگر هم از پیشرانه‌های 1 و 1.2 لیتری توربو. نسخه‌هایی که برای برندی مثل بائوجون کمی رادیکال به نظر می‌آیند ولی در مقابل، با طراحی رادیکال این خودرو نیز همخوانی دارند؛ بنابراین در این لحظه ما نمی‌توانیم چنین مواردی را رد و یا تأیید کنیم.

2017-baojun-510-suv-china-6
این مرکب خوش‌سیما با بهای ارزانی عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که قیمت آن از رقمی معادل 65,000 یوآن آغاز و به عدد 80,000 یوآن ختم گردد. نحوه نام‌گذاری آن، یعنی 510 نیز اندکی گیج‌کننده است؛ زیرا بائوجون 310 و 610 هر دو نسخه‌ای هاچ‌بک هستند و نه یک کراس‌اوور.

Baojun 510 Small SUV Unveiled at Auto Guangzhou 2016
بائوجون یک برند تازه‌وارد است که با مشارکت میان سه کمپانی سایک – جنرال موتورز- وولینگ بنیان نهاده شده است؛ و در این میان، جنرال موتورز 43 درصد از سهام آن را مالک است. مابقی سهام در دست شرکایی همچون وولینگ و سایک قرار دارد. ضمن اینکه، جنرال موتورز و سایک با یکدیگر جوینت‌ونچر نیز هستند و در شراکتی بزرگ، محصولاتی همچون بیوک، شورولت و کادیلاک را به بازار چین عرضه می‌کنند.

saic-baojun-510
نمای جلوی این خودرو، کاملاً شاخص است. جفت چراغ‌های جلو شبیه به جیپ چروکی و بائوجون BJ20 هستند و در کنارش، یک جلوپنجره بزرگ که دو ردیف نوار افقی با نشانی بزرگ از کله اسب در وسط آن مشاهده می‌شود. چراغ‌های عقب نیز از طرح قلاب مانند و زیبایی برخوردارند و در میان آن‌ها آرم بزرگ شرکت جای گرفته است. لوله‌های اگزوز هم از طرحی اسپرتی برخوردارند و در گوشه سپرها تعبیه شده‌اند.

saic-baojun-510_interior
داشبورد آن تا حدی خاکستری رنگ است. بخشی از پانل ادوات به صورت آنالوگ و بخشی دیگر هم به صورت دیجیتال می‌باشند. یک صفحه نمایش لمسی بزرگ هم در بالای داشبورد جای گرفته است و خودروی به نمایش درآمده نیز از یک گیربکس 6 سرعته دستی بهره می‌برد.

نویسنده :‌سام کاویانی

منبع: CARNEWSCHINA.COM و سایت پدال

 
 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...