فرهنگ رانندگی + آنچه در رانندگی باید به آن توجه کرد ( قسمت دوم )
در قسمت اول به توضیح در خصوص برخی از مواردی که رعایت آنها در رانندگی باعث کاهش تصادفات و همچنین جلوگیری از اعصاب خوردی پرداختیم در ادامه می خواهیم موارد دیگری رو براتون بزارم که مطالعه و رعایتش ضرر نداره
- خرابی چراغ ترمز خودروها در کشورمون یک چیز طبیعی هست حالا یا به دلیل سیم کشی و سوختن لامپ هست یا به دلیل شکستن و... چیزی که ما خیلی به اون توجه نمی کنیم حوادثی هست که این چراغهای خاموش موجب می شوند بوجود آید بنابراین در صورتی که خودرو شما با این مشکل مواجه هست سریع اونو رفع کنید و در صورتی که در خیابان با این خودروها برخورد می کنید حتما فاصله مناسب رو حفظ کنید بخصوص اگه این خودرو ها از خودروهای دارای یخچال و بزرگی می باشد که دید روبروی شما رو به کل گرفته است.
- زدن راهنما : احتمالا برای شما هم که آدم مقرراتی هستید پیش آمده به محض اینکه راهنما می زنید ماشینی هایی که در اطراف شما حرکت می کنند به سرعت خود می افزایند تو رو خدا بیایید این موضوع رو خودمون حل کنیم و در مواقع مراجعه با این موارد به آنها اجازه عبور دهیم. از طرفی هرکس با صحنه ای مواجه شد که به اون اجازه عبور دادند قطع کننده این زنجیره نباشد و خودش هم به سایر خودروها اجازه عبور دهد.
- در هنگام مواجهه با ترافیک بهتر از از لاین خود خارج نشویم بجای اینکه فقط به دنبال راه در رو باشیم خونسردی خودمون رو حفظ کنیم.
- در شب مراقب ماشینهای یک چراغه باشید که خدا نکرده با موتور اشتباه نگیرید و فاجعه ای بزرگ رخ دهد.
- در رانندگی مراقب موتور سیکلت ها باشید و تا حد امکان به این وسایل نزدیک نشوید چون بعضا مشاهده شده از نیسان آبی هم خطرناک ترند و در صورت برخورد با اونا در صورتی که مقصر باشید حسابی تو خرج میفتید و در صورتی که مقصر باشند یا فرار می کنند و یا آه در بساط ندارند. ضمن اینکه در بعضی مواقع به موتورهایی برخورد می کنید که بار اونها بیشتر از طول و عرض یک خودرو هست پس مراقب باشید.
- تو رو خدا بیایید فرهنگ برعکس بودن رو از جامعه دور کنیم مثلا به خط عابر میرسیم باید سرعت رو کم کنیم نه زیاد و یا ایست فرعی به اصلی بنابراین بهتر است شما این موارد رو رعایت کنید و فرض رو بر این بگیرید که هیچ کس رعایت نمی کنه و مثلا به فرعی ها رسیدید سرعت خود رو کم کنید چون ممکنه خودرویی که از فرعی میاد سرعتش رو کم نکنه.
- در ورودی اتوبانها و به طور کلی از فرعی به اصلی بشدت مراقب باشید، چون بسیاری از این مردم وقتشون طلاست و میخوان سریعتر برسن، بنابراین اینطوریه که عمود بر خیابان، از فرعی به طرف لاین سبقت میرن حالا شده با سرعت مثلا ۴۰ کیلیومتر جلوی شمایی که داری ۱۱۰ میری رد بشن.بالعکس هم همینطور. وقتی کسی میخواد از خیابان اصلی خارج بشه و به طرف فرعی بره، احتمال اینکه یادش رفته باشه باید بپیچه و از قبل بره لاین راست جاده و همونجا برای خودش ترمز کنه و با خیال راحت عمود بر خیابان به طرف فرعی بره، بسیار بالاست. این مورد در خیابانهای شهری هم رخ میده بخصوص توسط خانمها که فکر می کنن با زدن راهنما دیگه مجوز قیچی کردن خیابون رو بهشون دادن پس احتیاط کنید.
- در اتوبانها وقتی شما داری با سرعت ۹۰ کیلومتر از شانه راست جاده میری، انتظار نداشته باش، ماشینی که پارک کرده با سرعت ۲۰ کیلومتر نپیچه جلوی شما، به هرحال احتیاط کنید.
- اساسا شما باید تند برید، و هیچ معنایی نداره حتی در جائیکه محدودیت سرعت هست، با ۶۰ کیلومتر برید چون عقبی ها همیشه عجله دارند، میفرمائید راه باز نیست خوب شما حتما یا میترسید یا تازه کارید، چون باید لایی بکشید و راه باز کنید (این نظر ماشینهای عقبی است) بنابراین در این مواقع تا حد امکان به خودروهای عقبی در اولین فرصت اجازه عبور دهید.
- لاین های ممتد و به طور کلی خطکشی در خیابان برای زیبایی و دکوراسیون خیابانهاست و کسی به اینها محل نمیذاره، حالا اگه بوقی، چراغی زدید و طرف نپیچید جلوی شما باید خدا رو شاکر باشید وگرنه حین رانندگی علاوه بر توجه به ماشین جلویی باید حواستون به لاینهای کناری ۲ طرف باشه. برای حفظ اعصاب بهتره بی خیال فاصله ایمنی بشید و فاصله رو با ماشین جلویی کم کنید چون در غیر اینصورت بقیه به محض پیدا کردن نیم وجب راه، جلوی شما خواهند پیچید.
- باید به خاطر داشته باشید که رانندگی در ایران بیشتر از اونکه به مهارت نیاز داشته باشه، به اعصابی پولادین نیاز داره، شما گاهی اوقات می بینی که یه بچه ۱۶ ساله پشت یه ماشین مدل خدا نشسته و به طرز غریبی احساس میکنه باید با شما کورس بذاره اونم در یک منطقه مسکونی و پر تردد! بنابراین به جای تمرین رانندگی بهتره سعی کنید، تمرینهای آرامش اعصاب و روان انجام بدید که خیلی بیشتر به دردتون میخوره.
شاید ادامه داشته باشد.