تأیید تولید کوپه 4 درب جدید فولکس‌واگن

فولکس‌واگن اعلام کرده که سدان ممتاز جدید خود با نام Arteon در سال 2017 و در نمایشگاه خودروی ژنو حضور خواهد یافت و یک سال بعد نیز فروش آن آغاز خواهد شد.

vw-passat-cc-2017-03

این خودرو در مجموع جدید بوده و در جایگاهی بالاتر از پاسات قرار خواهد گرفت. آرتئون جایگزین مدل CC که چندی پیش خبر توقف تولید آن منتشر شد خواهد شد هرچند فولکس تأکید دارد که این مدل جدید یک پله بالاتر بوده و جایگزین مدل یاد شده نیست و نام آرتئون نیز نشان می‌دهد که فولکس پرچم‌دار جدیدی را در نظر دارد.

vw-passat-cc-2017


تصویر تیزری فولکس‌واگن نشان دهنده‌ی کوپه‌ی 4 درب مشابه مرسدس بنز CLS است. هرچند فولکس‌واگن این خودرو را به عنوان رقیب ب ام و سری 4 گرن کوپه می‌سازد و احتمالاً بهای آغازین آن حدود 30 هزار پوند خواهد بود. با این بها آرتئون در بحث قیمت و کیفیت ساخت بالاتر از CC با بهای آغازین 25475 پوند قرار می‌گیرد.

vw-passat-cc-2017-04
فولکس می‌گوید آرتئون به عنوان اولین مدلی که نمای جدید این برند را معرفی می‌کند عمل خواهد کرد. جلوپنجره‌ی بزرگ با جزئیات افقی به سوی چراغ‌ها گسترش خواهند یافت و البته چراغ‌های LED روی ظاهر جدید آرتئون تأکید خواهند داشت. این شرکت همچنین می‌گوید که در خودروی جدید شاهد پنجره‌های بدون فریم خواهیم بود. صندوق بار خودرو نیز با خواباندن صندلی‌ها فضای 1700 لیتری را در اختیار مالک خواهد گذاشت.

vw-passat-cc-2017-02
تکنولوژی‌های بکار رفته بخش کلیدی تصویر کلی این خودرو خواهند بود. فولکس مشخصات آرتئون را اعلام نکرده اما قطعاً تجهیزاتی چون دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار در آن به چشم خواهند خورد.

vw-passat-cc-2017-01
واضح است که این خودرو نسبت به پاسات طراحی انحنادارتری خواهد داشت. انتظار می‌رود ظاهر خودرو بسیار به کانسپت اسپورت کوپه GTE وام‌دار باشد. نمای جلو خودرو نیز گردتر از پاسات خواهد بود.


در نمای جانبی خط شانه‌ی بلندتر آرتئون دیده می‌شود و خط سقف کوپه مانند و شیشه عقب شیب‌دار از مشخصه‌های بارز خودرو هستند. انتظار استفاده از چراغ‌های LED مدل کانسپت در این خودرو وجود دارد اما گفتن اینکه طراحی LED چراغ‌های جلوی مدل کانسپت در آرتئون نیز بکار خواهند رفت یا خیر کار آسانی نیست.

هنوز مشخص نیست که آرتئون از طراحی 5 نفره استفاده خواهد کرد یا طراحی 4 نفره با کنسول مرکزی را خواهد داشت. فولکس تأیید کرده که آرتئون از پلتفرم MQB استفاده می‌کند و البته این معماری 50 میلی‌متر کشیده‌تر شده تا فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقبی فراهم شود.

Passat CC R-Line
Passat CC R-Line

طیف پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی فولکس در این خودرو بکار خواهند رفت اما پیشرانه‌ی بنزینی/الکتریکی 374 اسب بخاری مدل کانسپت نیز شاید در آرتئون به عنوان مدل GTE دیده شود.

منبع: autoexpress

و سایت پدال

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...