نسل جدید مرسدس بنز E63 AMG معرفی شد، قوی‌ترین E کلاس تاریخ

سرانجام بخش AMG مرسدس از نسخه‌های عملکرد بالای E63 AMG و E63 AMG S رونمایی کرد که دومی قدرتمندترین و سریع‌ترین E کلاس تاریخ محسوب می‌شود. نسل جدید خانوادهٔ E63 یکی از لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین سدان‌هایی هستند که تاکنون ساخته شده است. این خودروها رسماً در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی خواهند شد اما پیش آن مشخصات فنی آن‌ها کاملاً اعلام شده است. 

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-01

در نسل جدید E63 پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 توئین توربو نسل قبلی با یک واحد کوچک‌تر اما قوی‌تر 4 لیتری توئین توربو جایگزین شده است و همچنین سیستم چهارچرخ محرک 4Matic هم به‌صورت استاندارد در همهٔ مدل‌های آن ارائه شده است. توربوشارژرهای آن نیز جهت بهبود عملکرد و کاهش تأخیر توربو به فناوری Twin Scroll مجهز شده‌اند. (توربوشارژرهای مجهز به این سیستم دارای دو ورودی گاز اگزوز هستند که یکی در دور پایین و دیگری در دور بالا عمل می‌کند).

 

این موتور جدید در نسخهٔ پایهٔ E63 قدرتی معادل 565 اسب بخار و گشتاوری برابر با 750 نیوتن متر تولید می‌کند که خودرو را در 3.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ اما مدل قوی‌تر E63 S دارای 610 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است و در تنها 3.3 ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. این مدل رقیب مستقیم نسل آیندهٔ ب‌ام‌و M5 خواهد بود اما همچنان ازلحاظ قدرت در پس کادیلاک CTS-V با 640 اسب بخار قدرت قرار دارد. حداکثر سرعت هردوی این مدل‌ها روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است اما می‌توان با سفارش پکیج رانندهٔ AMG سقف سرعت را به 300 کیلومتر در ساعت افزایش داد.

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-03

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-09

هرچند مرسدس بنز نسل جدید E63 را به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه نمی‌کند اما مدل E63 S را مجهز به یک حالت رانندگی منحصربه‌فرد بنام حالت دریفت کرده است که در این حالت قدرت موتور فقط به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. حالت رانندگی دریفت که فقط در برنامهٔ رانندگی Race یا مسابقه در دسترس است، علاوه بر انتقال تمام نیرو به چرخ‌های عقب، ESP را غیرفعال کرده و گیربکس را هم در حالت دستی قرار می‌دهد و بدین ترتیب رانندگی جذاب و هیجان‌انگیزی را برای راننده فراهم می‌کند. این حالت تا زمانی که راننده آن‌را غیرفعال کند درگیر باقی می‌ماند.

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-1c

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، AMG نسل جدید E63 را بر روی یک شاسی کاملاً ارتقاءیافته ساخته است که شامل تنظیم کنترل بادی بدنه، قطعات جدید سیستم تعلیق، قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی، ESP سه مرحله‌ای و فرمان اسپرت الکترومکانیکی حساس به سرعت می‌شود. برای توقف این سدان وحشی اشتوتگارتی نیز یک سیستم ترمز عملکرد بالا شامل دیسک‌های اسپرت 360 میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های 360 میلی‌متر با کالیپرهای تک پیستونه در عقب، ارائه شده است. مدل E63 S در جلو مجهز به دیسک‌های بزرگ‌تر 390 میلی‌متری است. همچنین در صورت تمایل، مرسدس بنز دیسک‌های کربن سرامیکی 402 میلی‌متری در جلو و 360 میلی‌متری برای عقب را ارائه می‌کند.

mercedes-benz-e63_amg-2017-1024-21

در قسمت بیرونی، E63 با جلوپنجرهٔ خاص، سپرهای متفاوت، گلگیرهای بزرگ‌تر که رینگ‌های 19 اینچی را در زیر خود جای می‌دهند (رینگ‌های 20 اینچی در مدل S)، چهار سر اگزوز بزرگ، یک اسپویلر عقب و تریم داخلی منحصربه‌فرد AMG از نسخه‌های معمولی E کلاس متمایز می‌شود. پس از اولین نمایش رسمی E63 جدید در نمایشگاه لس‌آنجلس، فروش این خودرو در ماه مارس 2017 (اسفند) در اروپا و در تابستان 2017 در ایالات‌متحده آغاز می‌گردد. نسخهٔ استیشن آن‌هم سال آینده معرفی خواهد شد. مشتاقانه منتظریم تا ببینیم این سدان فوق‌العادهٔ آلمانی در برابر رقبای اصلی خود یعنی ب‌ام‌و M5، آئودی RS7 و کادیلاک CTS-V چه عملکردی خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

 
 

سایت پدال

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...