سدان های خانوادگی سنتی مانند فورد موندئو در مصاف با کراس اوورها و اس یو وی دچار کاهش میزان فروش شده اند و سیتروئن قصد دارد با ارائه ظاهری جذاب تر و متفاوت برای C5 موقعیت آن را در بازار بهبود بخشد؛ یعنی مشابه کاری که اپل برای سدان مجهز خود اینساینیا کرده است.
ماکسیم پیکات مدیر بخش اروپایی پژو سیتروئن در مصاحبه با اتواکسپرس بیان کرده است: «ما C5 را دوباره خلق کردیم. و این همان هدفی است که ما میخواهیم در آینده با استفاده از کانسپت سی اکسپرینس دنبال کنیم. این خواست خیلی از مشتریان بود که خودرویی با دینامیک بالاتر، آئرودینامیک بهتر و بازدهی بیشتر میخواستند.»
وی افزود: «مسئله دیگری که وجود دارد این است که شرکتی مانند سیتروئن باید یک محصول جایگزین داشته باشد. موج استقبال از اس یو وی ها به هرحال روزی دچار افول میشود. روزی خواهد رسید که مردم در پشت چراغ قرمز میبینند با انبوهی از اتومبیل های شاسی بلند احاطه شده اند و به دلیل اینکه مشتری همیشه به دنبال چیزی متفاوت است در آن زمان اتومبیل هایی مانند C5 جایگاه واقعی خود را پیدا خواهند کرد.»
پیکات اظهار کرده است حتی اکنون نیز بسیاری از مشتریان از اس یو وی زده شده اند و سدان های کسل کننده نیز پاسخگوی نیاز آنها نیست. بنابراین اتومبیلی مانند سی اکسپرینس با ظاهر متفاوت خود میتواند آلترناتیو مناسبی برای این عده باشد.
از نقطه نظر مکانیکی نیز نسل جدید C5 قرار است بر روی پلتفرم اصلاح شده EMP2 سوار شود که در حال حاضر برای نسل جدید پژو ۳۰۰۸ آماده شده است. با اینکه این پلتفرم از نمونه های متداول بنزینی و دیزلی پشتیبانی میکند اما بطور خاص برای مدل های هیبریدی و الکتریکی توسعه داده شده است.
البته نباید فناوری دیجیتالی و ارتباطی پیشرفته بکار رفته در سی اکسپرینس و به دنبال آن نسل بعدی C5 را نیز از یاد برد که با اضافه کردن مجموعه ای از نمایشگرهای لمسی HD عملا دکمه ها و نشانگرهای سنتی را حذف کرده است.
منبع:donyayekhodro