وقتی لکسوس در نمایشگاه ۲۰۱۲ دیترویت کانسپت LC-FC را به نمایش گذاشت، بسیاری از افراد تصور نمیکردند لکسوس هیچگاه این کانسپت را به تولید انبوه برساند اما اکنون با تولید کوپه کاملا جدید LC 500 میتوان به شگفتی این افراد پی برد.
لکسوس کوپه LC 500 را با کمترین تغییر از دل کانسپت LC-FC بیرون آورده است و بیشترین تغییرات را در نمای عقب آن شاهد هستیم. حتی میتوان گفت نسخه تولید انبوه از نظر هماهنگی اجزا حتی بهتر از LC-FC از آب در آمده است.
هرچند نمای ظاهری LC 500 نسبت به سایر محصولات لکسوس کمی عجیب و غریب تر است اما میتوان زبان طراحی لکسوس را در آن مشاهده نمود. چراغ های جلو فرمی کاملا منحصر به فرد دارند که شبیه اشکی است که در حال فرو ریختن از چشم میباشد. جلوپنجره مشبک و دوکی شکل لکسوس نیز فرمی جذاب و اسپرت تر به خودرو بخشیده است.
لکسوس همان سبکی که در طراحی خارجی دنبال کرده است را در فضای داخلی نیز پی گرفته و در داخل نیز نمایی افسانه مانند به این کوپه داده است. میتوان چیدمان داخلی را با سوپراسپرت لکسوس LFA مقایسه کرد که در نسل جدید سری IS نیز تداوم داشته و اینجا در LC 500 به اوج خود رسیده است.
در صورتی که رنگ زرد را برای بدنه انتخاب کنید با رنگ زرد مایل به قهوه ای چرم باکیفیتی که در داخل اتومبیل بکار رفته ست خواهد شد. برای رنگ مشکی نیز ترکیبی از رنگ مشکی و زرشکی در نظر گرفته شده است. این پوشش چرم به همراه قطعات فلزکاری استفاده شده در داخل لکسوس فضایی لوکس و در عین اسپرت به وجود آورده که شاید تا بحال فقط در محصولاتی مانند فراری مشاهده میکردیم.
لکسوس ادعا میکند صندلی های LC 500 از بین ۵۰ طرح مختلف انتخاب شده اند، پس در این صورت قطعا باید صندلی های ایده آلی باشند. تقریبا در مقایسه با تمامی رقبایش در بازار LC 500 از نمای داخلی شیک تر و زیباتری برخوردار است و شاید فقط مرسدس بنز S کلاس کوپه از این نظر با آن قابل مقایسه باشد. اما در زمینه سیستم ناوبری و اطلاعات-سرگرمی، باز هم لکسوس یک دهه عقب تر از رقبا بوده و بی سلیقگی مهندسان در این زمینه مشهود میباشد.
لکسوس LC اولین مدل این خودروساز است که بر روی پلتفرم GA-L سوار شده است و از یک پیشرانه خوب و یک پیشرانه عالی برخوردار است. از پیشرانه خوب شروع میکنیم که روی لکسوس LC 500h نصب شده است. یک موتور ۳٫۵ لیتری V6 که توانی معادل ۲۹۵ اسب بخار تولید کرده و در ترکیب با قدرت موتور الکتریکی به ۳۵۴ اسب بخار رسیده و شتاب صفر تا صد ۴٫۷ ثانیه را بر این خودرو به ارمغان آورده است.
این موتور الکتریکی که حاصل تجربیات فراوان تویوتا در زمینه خودروهای هیبریدی است موتور چند مرحله ای نامیده شده و علت آن اضافه کردن قدرت موتور به صورت پله ای است که موجب شده گیربکس CVT بکار رفته در LC 500h بطور مجازی شبیه یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک شده و از جذابیت اسپرتی بیشتری برخوردار شود. LC 500h با این موتور به راحتی میتواند با اکثر کوپه های شش سیلندر موجود رقابت کند.
اما حالا باید به سراغ موتور عالی برویم که قلب تپنده LC 500 را تشکیل داده است. یک موتور ۵ لیتری V8 که به یک گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک جدید متصل شده است. لکسوس مدعی است این گیربکس جدید از گیربکس ۸ دنده قبلی سبک تر است. این موتور با قدرت ۴۷۱ اسب بخار و شتاب صفر تا صد ۴٫۴ ثانیه این توان را به LC 500 میدهد که آنرا یک مینی لامبورگینی بنامیم.
با وجود تایرهای رانفلت میشلن و چرخ های عقب فرمان پذیر هندلینگ لکسوس LC 500 بسیار عالی است. فرمان پذیری در هر دو مدل کاملا مناسب است و به راننده اعتماد به نفس لازم برای حرکت های سریع را میدهد. هندلینگ LC 500h به دلیل وزن بیشتر ناشی از سیستم هیبریدی و توزیع وزن مناسب در عقب، بهتر از نمونه ۸ سیلندر میباشد. با این وجود LC 500 سریع تر بوده، تعویض دنده بهتری دارد و البته از صدای موتور خوشآهنگ تری برخوردار است.
البته برخی کاستی ها نیز به چشم میخورد که به عنوان مثال نیاز به ترمز قوی تر در هر دو مدل از جمله آنهاست. مورد دیگر پدال گاز لکسوس است که حساسیت مورد نیاز را نداشته و این برای برندی مانند لکسوس عجیب به نظر میرسد. اما با همه این تفاسیر باید گفت در مجموع سری جدید لکسوس LC از بی ام و سری ۶ بهتر است. با اینکه لکسوس هنوز قیمت این دو محصول را اعلام نکرده اما انتظار میرود چیزی بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار دلار باشد.
منبع :donyayekhodro